زیرسویه BA.5 باعث بروز چه علائمی می‌شود؟

سویه جدید BA.5 امیکرون باعث بروز تعریق شدید شبانه می‌شود؛ این علائم پیش از شیوع امیکرون به مشکلاتی مانند آنفلوآنزا، یائسگی، اضطراب یا حتی سرطان مربوط بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا با گذر زمان جهش پیدا می‌کند، BA.5 یکی از زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا است. علائم رایج کلاسیک بیماری کووید -۱۹ شامل تب، از دست دادن حس بویایی و چشایی و تنگی نفس می‎‌شود. درحال‌حاضر، فرد مبتلا به کرونا بیشتر احتمال دارد دچار علائم مرتبط با روده، گلودرد، عطسه، سرفه مداوم و سردرد شود.

علائم زیرسویه BA.5

زیرسویه BA.5 امیکرون باعث بروز تعریق شدید شبانه می‌شود، این علامت پیش از شیوع امیکرون به مشکلاتی مانند آنفلوآنزا، یائسگی، اضطراب یا حتی سرطان مربوط بود. علائم مرتبط با عفونت کووید -۱۹ می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، دیگر علائم رایج این بیماری شامل تب، لرز، سرفه مداوم، از دست دادن حس بویایی یا چشایی، تنگی نفس، خستگی، بدن درد، سردرد، گلودرد، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، از دست دادن اشتها، اسهال و استفراغ می‌شود.

اطلاعاتی در مورد زیرسویه BA.5

زیرسویه BA.5 امیکرون برای اولین بار در فوریه ۲۰۲۰ میلادی در آفریقای‌جنوبی شناسایی شد، این زیرسویه در سراسر جهان گسترش یافته است و باعث افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ شده است. با این وجود، گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از زیرسویه‌های جدید کرونا در مقایسه با اوایل همه‌گیری کمتر است.

اهمیت واکسیناسیون

با وجود احتمال بروز عفونت‌های مجدد، واکسیناسیون مؤثرترین روش برای محافظت از افراد در برابر بیماری کووید -۱۹ است. همچنین، دریافت واکسن کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، بنابراین توصیه شده است که افراد واکسن‌های کرونا و دوزهای تقویت‌کننده را در زمان تعیین شده دریافت کنند.

اقدامات لازم پس از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹

در صورت ابتلاء به بیماری کووید -۱۹، باید در منزل بمانید و از تماس با افرادی که در معرض خطر بالاتر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ هستند دوری کنید. همچنین، توصیه شده است که به میزان کافی استراحت کنید، آب کافی بنوشید و از غذاهای سالم و مغذی استفاده کنید. در صورت بروز مشکلات تنفسی نیز به پزشک مراجعه کنید.

کد خبر 592348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.