بازدید کارگروه اداره کل استاندارد از واحد پیرولیز پسماند اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: کارگروه اداره کل استاندارد استان اصفهان از واحد پیرولیز سازمان مدیریت پسماند بازدید کرد و خواسته‌های دو طرف درخصوص اجرای این پروژه شاخص مطرح شد.

به گزارش ایمنا، غلامرضا ساکتی اظهار کرد: احداث واحد پیرولیز ضایعات خطوط پردازش پسماند شهر اصفهان به ظرفیت روزانه ۱۰ تن یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان است که برای نخستین بار در کشور با خوراک ضایعات مخلوط پردازش پسماند عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: این طرح بر اساس یک پروژه مشارکتی با بخش خصوصی اجرا شده است که تا آبان ماه سال جاری بهره‌برداری می‌شود و با اجرای آن، سوخت مایع با قابلیت صادرات تولید خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به بازدید کارگروه اداره کل استاندارد استان اصفهان از این پروژه، تصریح کرد: در این بازدید که با حضور نمایندگان اداره کل استاندارد استان اصفهان، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از واحد پیرولیز انجام شد، در خصوص الزامات پیشنهادی در مسیر استانداردسازی محصول تولیدی و صدور مجوز صادرات بحث و گفت‌وگو شد.

وی تصریح کرد: این نمایندگان همچنین درباره روند دریافت مجوزهای لازم برای بهره‌برداری از پروژه پیرولیز توضیحاتی را ارائه کردند و سازمان مدیریت پسماند نیز تأکید کرد که هدف از اجرای این پروژه کاهش دفن پسماند و اخذ مجوز صادرات محصول تولیدی مهم‌ترین رکن در روند اجرای آن است.

ساکتی با بیان اینکه واحد پیرولیز ضایعات خطوط پردازش پسماند شهر اصفهان به ظرفیت ۱۰ تن در روز برای نخستین بار در کشور به مرز تولید محصول رسیده است، تأکید کرد: تازگی این پروژه در کشور ایجاب می‌کند که بازدیدهای لازم از سوی اداره کل استاندارد استان انجام شود و بر همین اساس مقرر شد در بازدید بعدی در دو ماه آینده و با بهره‌برداری از واحد پیرولیز در خصوص نمونه‌گیری و آنالیز محصول تولیدی این پروژه و بررسی تناسب آن با استانداردهای لازم اقدام شود.

کد خبر 592197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.