روی خوش بورس

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد پنج هزار ۲۶۴ واحدی به سطح یک میلیون ۴۴۳ هزار ۷۱۳ واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن با رشد یک هزار ۳۸۹ واحدی در سطح ۳۸۹ هزار ۴۷۳ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز بیشترین سهم ارزش معاملات مربوط به صندوق‌های درآمد ثابت بود. در گروه مواد شیمیایی نوری رشد پنج درصدی داشت. فولاد پس از مدت‌ها رشد ۲.۳ درصدی را تجربه کرد. در گروه سرمایه گذاری ها خگستر و وساخت به ترتیب رشد ۱.۹ و شش درصد را تجربه کردند. دارا یکم بدون تغییر و پالایش منفی نیم درصد بود. در گروه خودرویی خساپا ۱.۴ و خزامیا رشد پنج درصدی را تجربه کردند.

حتاید رشد ۵.۹ درصدی داشت. در گروه غذایی یکپارچه سبز پوش بودند، غبشهر، غنوش، غدشت و تلیسه حداکثر رشد قیمتی را تجربه کردند. گروه سیمانی روند مثبتی داشت و در این بین سکرد رشد ۴.۹ درصدی را تجربه کرد.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد پنج هزار ۲۶۴ واحدی به سطح یک میلیون ۴۴۳ هزار ۷۱۳ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد یک هزار ۳۸۹ واحدی در سطح ۳۸۹ هزار ۴۷۳ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۲۶

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۵۹

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۴۲ واحدی به سطح ۱۸ هزار ۸۶۱ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۶۸

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۲۱

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۲۵ هزار ۵۱۳ و ۷۴ هزار ۳۵۲ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب چهار میلیارد ۲۹ و یک میلیارد ۵۷۸ برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. پارند

۳. افران

۴. پالایش

۵. کیان

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. پارند

۳. خساپا

۴. شستا

۵. وساخت

بیشترین افزایش قیمت

۱. حتاید

۲. غبشهر

۳. وساخت

۴. سپاها

۵. شفارس

بیشترین کاهش قیمت

۱. وساپا

۲. کسعدی

۳. تکنو

۴. فاما

۵. سصفها

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

روی خوش بورس

حمایت: محدوده یک میلیون ۴۲۰ واحد.

مقاومت: یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد.

پیش بینی: این سطح نقطه قابل اتکایی برای بازگشت شاخص کل نیست و بیشتر به یک پولبک به سطح از دست رفته شباهت دارد، حال باید در هفته آینده روند شاخص را زیر نظر گرفت.

ذوب‌آهن اصفهان رکورد تولید روزانه ۹۸۰۵ تن چدن مذاب را ثبت کرد

تلاشگران ذوب آهن اصفهان در بخش کوره بلند با تولید ۹۸۰۵ تن چدن مذاب در تاریخ سی‌ام تیرماه، رکورد روزانه جدیدی را در تولید چدن با سه کوره بلند ثبت کردند.

همایون صمیمی مدیر بخش کوره بلند ذوب آهن اصفهان با اعلام این خبر گفت: قیمت‌های انرژی و کک در دنیا رو به افزایش است و با توجه به تأمین حدود ۷۰ درصد از زغال مصرفی کارخانه از معادن داخلی و ۳۰ درصد از کک و زغال مصرفی از خارج از کشور و تأمین منابع مالی و انتقال این حجم از مواد اولیه، نیاز است مصرف کک را در کارخانه کاهش دهیم.

رونمایی از فاز اول سامانه توثیق الکترونیک هوشمند ستاره

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس گفت: این سامانه وثیقه گذاری الکترونیک سهام برای دریافت تسهیلات بانکی ایجاد شده است. این طرح به مرحله انجام رسیده و همه سهامداران می‌توانند سهام خود را به عنوان وثیقه به صورت آنلاین برای دریافت تسهیلات ارائه دهند. برای این خدمات سهامداران باید در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت شوند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های جدی سازمان بورس این است که با بسترهای الکترونیکی بتواند در اختیار سهامداران خدمات مطلوبی ارائه بدهد و چند مورد آن تا این لحظه به نتیجه رسیده است که یکی از آنها پرداخت سود از طریق سجام است. دیگری بحث توثیق انواع دارای‌های مالی بود که از سال گذشته آغاز شد و امروز می‌توانیم اعلام کنیم که به صورت جدی و رسمی از این سیستم استفاده کنیم و این سامانه در سیستم بانکی عملیاتی شده است.

رئیس سازمان بورس گفت: سهامداران در این روش سهامدار نیازی به فروش سهام ندارد و پس از اتمام بازپرداخت می‌تواند نسبت به فروش آن اقدام کند. امکانی که هم اکنون ایجاد شده سه بانک فعال در حوزه وام‌های خرد این مهم را اجرایی کرده‌اند. همچنین مقرر شده توثیق سهام در دستگاه قضائی به عنوان وثیقه نیز مورد استفاده قرار بگیرد. همه اوراق بهادار از جمله گواهی سپرده و یونیت صندوق‌ها که در سپرده گذاری مرکزی رجیستر شده‌اند می‌تواند به عنوان وثیقه مورد استفاده قرار بگیرند.

فروش خوب بوعلی ادامه دارد

در تیر ماه سال مالی پتروشیمی بوعلی سینا توانسته است فروشی برابر ۴,۶۷۶ میلیارد تومان داشته باشد. فروش چهار ماهه امسال رشد ۱۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت ۲۰۴ هزار تن ثبت شده است، که بخشی از این فروش از موجودی بوده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۱۳۹ هزار تن بوده است.

بوعلی در این ماه نیز تولید ۱۶۶ هزار تن محصول را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۱۵۸ هزار تن بوده است تولید چهار ماهه امسال رشد ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۲۲۹,۱۷۷ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۱۵۶,۵۴۱ ریالی استوار بوده است.

فباهنر تیرماه ۵۹۲ میلیارد فروش ثبت کرد

فباهنر در تیرماه، ۳،۴۴۹ تن انواع مقاطع مسی تولید کرده است. متوسط تولید بهار ۲،۸۴۲ تن و متوسط تولید سال قبل ۲،۹۴۸ تن به ازای هر ماه بوده است.

فروش محصولات مسی در تیرماه ۳،۰۱۷ تن و در سه ماه قبل به طور متوسط ۲،۶۸۳ تن بوده است. متوسط فروش ۱۲ ماه گذشته ۲،۹۱۲ تن ثبت شده است.

این شرکت به طور متوسط از ابتدای فروردین تا اسفند سال قبل ۴۶۴ میلیارد تومان فروش به ازای هرماه گزارش کرده است. تیرماه فروش ۵۹۲ میلیاردی و خرداد فروش خوب ۷۰۶ میلیاردی و اردیبهشت و فروردین ماه فروش ۵۱۴ و ۳۲۵ میلیاردی داشته است.

فباهنر این ماه فروش با نرخ ۱،۹۶۳،۲۲۱ ریال و متوسط نرخ بهار ۱،۹۱۸،۹۸۰ ریال بوده است. متوسط نرخ فروش ۱۲ ماه قبل ۱،۵۷۸،۸۵۰ ریال بوده است.

شبهرن در تیر ماه عملکرد خوبی داشته و به رشد مقداری ادامه داده است

در چهارمین ماه سال مالی نفت بهران توانسته است فروشی برابر ۱,۶۴۸ میلیارد تومان داشته باشد. فروش چهار ماهه امسال رشد ۹۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

در ماه جاری مقدار فروش انواع روانکار شرکت ۳۴,۵۹۱ هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۲۶,۲۶۸ هزار تن بوده است.

شبهرن در این ماه نیز تولید ۳۱,۶۴۳ هزار تن روانکار را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۲۶،۵۲۰ هزار تن بوده است تولید چهار ماهه امسال رشد ۹۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش انواع روانکار این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۳۹۴,۴۰۹ ریال است. فروش روانکار شرکت در سال گذشته بر نرخ‌های ۲۷۹،۲۸۸ ریالی استوار بوده است.

کپارس درتیر ۵۵ میلیارد تومان فروش داشت

کپارس در تیر، خرداد، اردیبهشت و فروردین به ترتیب ۵۲۶، ۵۵۱، ۵۶۳ و ۳۰۴ هزار متر مربع کاشی تولید کرده است. متوسط تولید ۱۲ ماه قبل ۴۲۲ هزار مترمربع بوده است. شرکت کاشی پارس در دوازده ماه قبل به استثتا فروردین ۴۲ میلیارد تومان به ازای هر ماه فروش داشته است فروش فرودین و اردیبهشت و خرداد و تیر امسال ۲۵ و ۶۱ و ۶۴ و ۵۵ میلیارد تومان بوده است. شرکت در این ماه ۵۴۸ هزار مترمربع انواع کاشی و در خرداد و اردیبهشت و فروردین ۶۴۲، ۶۰۶ ۲۵۴ هزار مترمربع کاشی فروخت. میانگین فروش ماهانه شرکت در دوازده ماهه ۴۱۳ هزار مترمربع بوده است. نرخ فروش کاشی پرسلانی در این ماه ۱،۷۶۴ هزار ریال بر متر مربع بوده است. نرخ خرداد، اردیبهشت و فروردین ماه ۱،۴۶۱، ۱،۲۴۲ و۱،۲۵۳ هزار ریال بر مترمربع بوده است. متوسط نرخ ۱۲ ماه گذشته ۱،۳۶۹ هزار ریال بر متر مربع بوده است.

نقشه بازار

روی خوش بورس

روی خوش بورس

کد خبر 591402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.