شهرداری بر یک محله خاص تمرکز نمی‌کند

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های محله‌محور در این منطقه، گفت: محله‌محوری به معنای تمرکز بر رفع مشکلات یک محله و غفلت از سایر محله‌ها نیست.

علی‌اصغر شاطوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اجرای طرح محله‌محوری در منطقه هفت شهرداری اصفهان، اظهار کرد: طرح محله‌محوری قرار است هر سال در دو محله از هر منطقه از مناطق پانزده‌گانه شهرداری اجرایی شود تا پس از اتمام دوره چهارساله مدیریت شهری، تمام محله‌ها به سطحی از ارتقای کیفی برسد، البته محله‌محوری به معنای تمرکز بر رفع مشکلات یک محله و غفلت از سایر محله‌ها نیست.

وی با بیان اینکه طرح محله‌محوری در منطقه هفت شهرداری اصفهان در دو محله شاهد و پوریای‌ولی اجرا می‌شود، افزود: محله‌های شاهد و پوریای‌ولی در قسمت جنوبی اتوبان چمران و در محدوده بافت فرسوده منطقه قرار گرفته است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان ادامه داد: محله شاهد بیشترین تراکم جمعیت را دارد و درخواست‌های ساکنان این محله بیشتر در حوزه رسیدگی به بافت فرسوده، زیباسازی و انجام پروژه‌های عمرانی و محرک توسعه بوده است که بر این اساس با معتمدان محلی جلساتی را برگزار کردیم و با استفاده از پیشنهادهای آنها و پس از بازدید از نقاط مختلف این محله، عمده مشکلات مردم احصا شد.

وی ادامه داد: برای احیای محله‌های شاهد و پوریای‌ولی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. در ادامه بر اساس اولویت‌بندی انجام شده، مشکلاتی که بیشترین میزان درخواست مردم حول محور آن بوده است و بیشترین تأثیر را در ارتقای سطح کیفی زندگی آنها دارد، رفع خواهد شد.

شاطوری ادامه داد: احیای بافت فرسوده در این محله‌ها نیازمند مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران و لازمه آن پروژه‌های محرک توسعه است تا برای سرمایه‌گذاری انگیزه ایجاد شود، از این رو شهرداری در این محله پروژه‌هایی تعریف کرده است تا محرک توسعه برای احیای بافت فرسوده باشد.

وی با اشاره به مشکلات محله پوریای‌ولی، گفت: در این محله خیابان ۱۵ خرداد در محدوده بافت فرسوده قرار گرفته است که عرض آن در طرح تفصیلی به ۱۸ متر رسیده است و نیاز به عقب‌نشینی دارد و ساماندهی آن در دستور کار قرار گرفته است.

ایجاد پاتوق محلی در خیابان ۱۵ خرداد

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان ادامه داد: چندین پلاک در مسیر آزادسازی خیابان ۲۲ بهمن واقع در محله پوریای‌ولی باعث شده باند شمالی این خیابان مورد استفاده قرار نگیرد، از این رو با توجه به درخواست شهروندان مبنی بر دو بانده شدن خیابان ۲۲ بهمن، این پروژه در دستور کار شهرداری قرار گرفت و توافقات لازم برای آزادسازی مسیر نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه زیباسازی و نورپردازی خیابان اشراق جنوبی در محله پوریای‌ولی یکی دیگر از پروژه‌های مهم این منطقه در راستای طرح محله‌محوری است، افزود: با توجه به آزادسازی‌های انجام شده در سال‌های گذشته برای احداث این خیابان، بدنه آن زیبایی چندانی ندارد، لذا طرح زیباسازی خیابان به سازمان زیباسازی شهرداری ارجاع و پیمانکار آن نیز انتخاب شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری اجرایی شود.

شاطوری تصریح کرد: بر اساس درخواست شهروندان در محله پوریای‌ولی و با توجه به جمعیت زیاد سالمندان، ایجاد پاتوق محلی در ورودی خیابان ۱۵ خرداد از سمت خیابان اشراق جنوبی در دستور کار قرار گرفت و تأمین اعتبار پروژه نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای آسفالت معابر فرعی، ساماندهی و جمع‌آوری آب‌های سطحی اعتبارات لازم در نظر گرفته شده است، گفت: شهروندان ساکن در سایر محله‌ها نباید گمان نکنند که در راستای طرح محله‌محوری تمام اعتبارات فقط به دو محله اختصاص می‌یابد؛ انتخاب دو محله در راستای اجرای طرح محله‌محوری، به معنای تمرکز بر رفع مشکلات یک محله و غفلت از سایر محله‌ها نیست و شهرداری وظایف خود را در تمام محله‌ها انجام می‌دهد.

کد خبر 591294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.