پاکسازی و بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های یزد در اسرع زمان

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد از احتمال بارش و سیل شدید در نقاط مختلف این استان خبر داد و گفت: پاکسازی و بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های یزد باید با سرعت انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی ملک‌زاده امروز _دوشنبه سوم مردادماه_ در نشست ستاد مدیریت بحران استان یزد با اشاره به پیش‌بینی وقوع بارش و احتمال سیلاب اظهار کرد: تمام مرخصی‌ها و مأموریت‌های مدیران، مسئولان و افرادی که مرتبط با مدیریت بحران هستند در استان یزد از امروز لغو است.

وی با اشاره به اینکه لغو مرخصی‌ها تا پایان خطر سیل احتمالی بارش‌های در پیش رو خواهد بود گفت: تمامی نقاط حادثه‌خیز احصا و برنامه‌ریزی فوری برای رفع این موارد انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با تاکید بر اینکه تشکیل تیم‌های واکنش سریع برای دفع روان آب‌ها و مقابله با سیلاب‌ها یکی دیگر از موضوعاتی است که باید برای آن برنامه داشته باشیم، تصریح کرد: بحث مقابله با روان آب‌ها و سیلاب‌ها اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به هیچ عنوان نباید نسبت به آن بی‌توجهی داشته باشیم.

وی ادامه داد: پاک‌سازی مسیل‌ها و بازگشایی رودخانه‌ها با توجه به احتمال گرفتگی یکی دیگر از مواردی است که نیاز به همت مسئولین در سطوح مختلف دارد.

ملک‌زاده با اشاره به کمبود تجهیزات در سیل چند ماه گذشته یزد، افزود: تهیه لیست ماشین‌آلات اعم از بخش خصوصی و دولتی به ویژه در ارتباط با بولدوزر و لودر و حتی تراکتور باید به سرعت انجام شود و در تمام استان این اطلاعات را احصا کرده باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید حتماً با مالکان و رانندگان این دستگاه‌ها ارتباط برقرار شود تا در صورتی که اتفاقی رخ داد به سرعت وارد عمل شوند و بتوانند جلوی تبدیل شدن وضعیت به بحران را بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات دیگر که باید به سرعت انجام شود، آن است که کفکش‌ها و دستگاه‌های لجن‌کش باید مورد ارزیابی قرار گیرد و ایرادهای احتمالی آن برطرف شود، همچنین با توجه به سیل بندهای شهر نقاطی به عنوان آمادگاه در نظر گرفته شود و با آمادگی کامل در این حوزه‌ها برای اقدام لازم انجام شود.

کد خبر 590916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.