چگونه می‌توان خطر ابتلا به آبله میمون را کاهش داد؟

متخصصان معتقدند که با رعایت شماری از نکات بهداشتی می‌توان خطر ابتلا به بیماری آبله میمون را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موارد ابتلاء به بیماری آبله میمون درحالی رو به افزایش است که سازمان جهانی بهداشت اخیراً به دلیل شیوع این بیماری در سطح جهان «وضعیت اضطراری» اعلام کرده است. بیماری آبله میمون به طور معمول بین دو تا چهار هفته طول می‌کشد، دوره پنهان بیماری پس از ابتلای افراد به ویروس بین پنج تا ۲۱ روز است.

متخصصان معتقدند که با رعایت شماری از نکات بهداشتی می‌توان خطر ابتلاء به بیماری آبله میمون را به میزان قابل توجهی کاهش داد. سرویس سلامت ملی بریتانیا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرده است که شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون یا با استفاده از مایع ضدعفونی کنند، استفاده از تجهیزات ویژه حفاظتی هنگام پرستاری از افراد مبتلا به آبله میمون، پرهیز از مصرف گوشت‌هایی که به خوبی پخته نشده‌اند، فاصله‌گذاری با حیوانات وحشی و بیمار، پرهیز از لمس گوشت حیوانات وحشی، عدم استفاده از وسایل افراد مشکوک به بیماری آبله میمون و پرهیز از تماس نزدیک با افراد مبتلا به بیماری می‌تواند خطر ابتلاء به آبله میمون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

علائم اولیه ابتلاء به بیماری آبله میمون شامل سردرد، دردهای عضلانی، تب و بدن درد می‌شود. بر روی بدن مبتلایان به تدریج برآمدگی‌هایی به شکل جوش ظاهر می‌شود که حالت تاول پیدا خواهند کرد. داخل بعضی از این برآمدگی‌ها مایع سفیدرنگی وجود دارد که در صورت ترکیدن برآمدگی می‌تواند عامل انتقال ویروس به دیگران شود. افراد مبتلا یا مشکوک به آبله میمون باید خود را قرنطینه کنند و از تماس با دیگران دوری کنند. احتمال اینکه بیماری آبله میمون با بیماری‌های دیگر مانند تبخال با آبله مرغان اشتباه گرفته شود، وجود دارد.

کد خبر 590895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.