ابتکار ملبورن برای کاهش مصرف انرژی ساختمان‌های اداری

یک پروژه تحقیقاتی به رهبری شهرداری ملبورن نشان داده است که تغییرات ساده در سیستم‌های تهویه می‌تواند به طور قابل توجهی انتقال کووید -۱۹ و همچنین مصرف انرژی در ساختمان‌های اداری را کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری ملبورن برای تشویق کارمندان برای حضور در اداره‌ها، یک برنامه پایلوت را اجرا کرد که بر اساس آن سیستم‌های تهویه مختلف ساختمان‌های اداری طی سه ماه آزمایش و ارزیابی شد. این مطالعه برای حمایت از بازگشت سریع ۴۰۰ هزار کارمند محله اداری CBD طراحی شده است.

نیکلاس ریس، معاون شهردار ملبورن در این رابطه گفت: "بازگرداندن ایمن افراد به شهر یک اولویت کلیدی برای شهر ملبورن است و به همین دلیل است که ما این مطالعه آزمایشی را انجام داده‌ایم. این تحقیق، تغییرات ساده اما مؤثری را شناسایی کرده است که می‌تواند در ساختمان‌های اداری اجرا شود تا به کارمندان کمک کند احساس امنیت و راحتی داشته باشند. یافته‌های تحقیق به صورت آنلاین و رایگان برای هر سازمانی در دسترس است. ما مالکان، مستأجران و شرکای ساختمان را تشویق می‌کنیم تا ما را همراهی کنند و در ایجاد فضاهای کاری سالم و پایدار کمک کنند."

ابتکار ملبورن برای کاهش مصرف انرژی ساختمان‌های اداری

یافته‌های این پژوهش شامل موارد زیر است:

• سیستم تهویه استاندارد، انتقال احتمالی ویروس‌های معلق در هوا را کاهش می‌دهد و ایمنی را برای کارکنان اداری بهبود می‌بخشد.

• سیستم تهویه گردشی، مؤثرترین و کارآمدترین سیستم آزمایش شده بود که انتقال کووید -۱۹ را تا ۸۳ درصد و مصرف انرژی را تا ۲۰ درصد کاهش داد.

• نصب و اجرای سیستم تهویه گردشی بسیار گران است، اما هزینه‌های تعمیر و نگهداری اضافی برای این مدل وجود ندارد.

• فیلترهای هوای داخل سقف، انتقال ویروس را تا ۴۹ درصد کاهش دادند اما منجر به افزایش جزئی در مصرف انرژی شدند.

• باز کردن پنجره‌ها انتقال ویروس را تا ۵۳ درصد کاهش داد اما مصرف انرژی را تا ۲۰ درصد با تغییرات دمایی و فصلی افزایش داد.

• باز کردن پنجره‌ها برای همه ساختمان‌های اداری در دسترس نیست و به دلیل آب و هوای ملبورن راه حل مناسبی نیست.

ابتکار ملبورن برای کاهش مصرف انرژی ساختمان‌های اداری

جیسون مونتی، استاد مکانیک سیالات و رئیس بخش مهندسی مکانیک دانشگاه ملبورن در این رابطه گفت: "این پروژه، اولین همکاری بین دولت محلی، صنعت و دانشگاهیان است که به ما این آگاهی را داده است تا بهترین نوع مقاوم‌سازی را برای کاهش همزمان رد پای کربن و انتقال بیماری‌های عفونی پیش‌بینی کنیم. از آنجایی که اکثر هزینه‌های انرژی شهر صرف تهویه ساختمان‌های اداری می‌شود، نتایج حاصل از این مطالعه توانایی ما را برای رسیدن سریع‌تر به کربن صفر بهبود می‌بخشد."

کد خبر 590551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.