لزوم بازسازی و نوسازی باغ‌های بانوان شهر

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باغ‌های بانوان شهر نیازمند توجه ویژه از جمله بازسازی و نوسازی هستند که لازم است این موضوع پیگیری شود تا خدمات باکیفیتی به بانوان شهر ارائه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزانه کلاهدوزان امروز _یکشنبه دوم مردادماه_ در نطق میان‌دستور پنجاهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با گرامیداشت روز مباهله، اظهار کرد: در این روز پیامبر اکرم (ص) عزیزترین انسان‌ها را به صحنه می‌آورد تا تمایزی بین حق و باطل در معرض دید همه قرار می‌گیرد؛ نتیجه مباهله اثبات حقانیت رسالت پیامبر اکرم (ص) و دین مبین اسلام و حقانیت و فضیلت حضرت علی (ع) است.

وی افزود: حضور حضرت زهرا (س) در مراسم مباهله علاوه‌بر اینکه نشان از عظمت او دارد، توجه به نقش سیاسی و اجتماعی زن نیز است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از تدابیری که اسلام برای حضور زنان در جامعه در نظر گرفته مسئله حجاب و عفاف است، گفت: حجاب و عفاف فضای جامعه را برای نقش‌آفرینی زن و مرد فراهم می‌کند. حجاب به معنای عصمت زن است که در کنار آن واژه عفاف نیز مطرح می‌شود و قابل بررسی است، عفت شامل تمام انسان‌ها است و مردان و زنان جامعه باید زیست عفیفانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در فرایند تربیت نسل، راهکارهای عملی برای خودباوری و کنترل درونی باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: از مدیریت شهری می‌خواهیم که در راستای تکریم دختران و زنان اقداماتی از جمله تدوین لایحه‌هایی برای ارائه خدمات خاص به مادران و دختران را در دستور کار قرار دهد.

کلاهدوزان اظهار کرد: باغ‌های بانوان شهر به بازسازی و نوسازی نیاز دارد که باید این موضوع پیگیری و خدمات باکیفیتی به بانوان شهر ارائه شود، همچنین نیازمند فضاهایی برای دختران شهر هستیم تا فارغ از مسائل حاشیه‌ای با انجام فعالیت‌های مناسب، روحیه شادابی داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم حمایت از ورزش بانوان، گفت: در خصوص توسعه فضاهایی برای ورزش بانوان، باید سالن‌ها و مراکز ورزشی با نگاه عدالت جنسیتی در اختیار بانوان قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازدید از مرکز نوآوری در یکی از دانشگاه‌های کشور، ادامه داد: به فضای کار اشتراکی و اداری مخصوص بانوان شاغل همراه با نگهداری فرزندان نیاز داریم، چنین فضایی در این مرکز نوآوری وجود دارد و این باعث می‌شود که مادران با فکر آسوده هم‌زمان با مراقبت از فرزند خود به اشتغال مشغول شود.

کلاهدوزان تصریح کرد: در اصفهان نیازمند توسعه این مراکز با مشارکت بخش خصوصی هستیم تا از ظرفیت‌های علمی و اجتماعی بانوان هم‌زمان با وظیفه مراقبت از فرزند، استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه حجاب و عفاف را نه با رویکرد آسیب‌شناسانه بلکه با رویکرد فرصت‌شناسانه باید بررسی کرد، خاطرنشان کرد: نگاه آسیب‌شناسانه راهکار مقطعی ارائه می‌دهد و تمام ظرفیت‌ها را به کار نمی‌گیرد؛ در واقع در مسئله حجاب و عفاف، رعایت الگوها نیز از اهمیت برخوردار است و می‌تواند به عنوان راه حل کاربردی مورد استفاده قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: عادت داریم الگوها را از قله روایت کنیم که به الگوهای دست‌نیافتنی تبدیل می‌شود، در حالی که الگوها از گذشته تا امروز باید روایت شود، بنابراین باید مبانی درست زندگی برای دختران و بانوان تبیین شود تا امکان خلق مدل زیبای زندگی توسط خود آنها ایجاد شود.

کد خبر 590469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.