لزوم تدوین آیین‌نامه مدیریت بوستان‌ها در شیراز

رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: آیین نامه مدیریت فرهنگی بوستان‌های شهر شیراز با هدف ارتقای فرهنگی و اجتماعی وضعیت بوستان‌های سطح شهر و با اولویت‌بندی اجرا در بوستان‌های دارای شهربازی تدوین شد.

افسانه خواست‌خدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آئین‌نامه مدیریت فرهنگی بوستان‌های شهر شیراز با هدف بهبود فرهنگی اجتماعی وضعیت بوستان‌های سطح شهر و با اولویت‌بندی اجرا در بوستان‌های دارای شهربازی تدوین شد.

وی ادامه داد: در این آئین‌نامه تلاش شده است تا با اولویت بهبود شرایط فرهنگی پارک‌ها، کودکان و نوجوانان در شرایط بهتری از نظر دیداری، شنیداری و سلامت جسمی و روانشناسی به بازی و تفریح بپردازند.

رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در بخشی از این آئین‌نامه مطابق استانداردهای حاکم در تمام جوامع در راستای تأمین سلامت جسمی کودکان از ورود حیوانات اهلی و در اصطلاح حیوانات خانگی مانند سگ و گربه به محیط شهربازی کودکان جلوگیری شده و ورود موتورسیکلت‌ها، خودروها به استثنای خودروهای امدادی به محیط پارک نیز ممنوع می‌شود.

وی تصریح کرد: پیرو مصوبه قبلی شورای اسلامی شهر در راستای تهیه لایحه‌ای در خصوص تأمین امنیت روانی کودکان در بخشی از این آئین‌نامه مقرر شده است که ضمن آموزش پیمانکاران و متصدیان فضای بازی کودکان در شهربازی‌ها و سایر مکان‌هایی که برای بازی و تفریح کودکان زیر ۱۲ سال تعبیه شده است از موسیقی‌های با محتوا و لحن کودکانه، دلنشین و آموزنده که توسط شورای سیاست‌گذار فرهنگی شهرداری به متصدیان ارائه می‌شود، استفاده کنند تا کودکان به عنوان نسل سازنده آینده این شهر و کشور، بیش از این در معرض موسیقی‌های نامتناسب با سن و روحیه‌شان قرار نگیرد، همچنین مواردی جهت جلوگیری از ورود متکدیان و سد معابر در نظر گرفته شده است.

خواست‌خدایی با اشاره به اینکه موارد اساسی در این آئین‌نامه جهت ایجاد فضای امن در محیط بازی کودکان در نظر گرفته شده است، افزود: شهرداری پس از تصویب در شورای اسلامی شهر، شهرداری موظف به اجرای آن است.

کد خبر 590213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.