۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
قیمت جدید گوشت مرغ اعلام شد

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری، ۳۸ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

به گزارش ایمنا، مهدی یوسف‌خانی با اعلام این خبر اظهار کرد: هم اکنون مرغ در بازار به قیمت مصوب رسیده و فروش با نرخ‌های بالاتر تخلف است.

وی افزود: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۳۸ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلو ران مرغ با کمر ۵۰ هزار تومان، ران مرغ بدون کمر ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان، سینه بی استخوان ۱۱۰ هزار و فیله مرغ را ۱۲۰ هزار تومان است. با وجود افزایش هزینه‌های تولید مرغداران خواستار اصلاح نرخ مرغ هستند که به سبب نبود تقاضا و کشش بازار بعید است که ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ را افزایش دهد.

یوسف‌خانی تاکید کرد: روزانه حدود ۱۶۰۰ تن مرغ در تهران عرضه می‌شود در حالی که قبل از آزادسازی نرخ میزان عرضه به دو هزار تن در روز هم می‌رسید.

محمدرضا صدیق‌پور، دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه کشور نیز با اشاره به کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تقاضا برای خرید جوجه یک‌روزه، گفت: تولید باید مدیریت شود و اگر همین روند ادامه داشته باشد تولیدات دست تولیدکنندگان به دلیل کاهش تقاضا خواهد ماند. قیمت تمام شده مرغ برای تولیدکنندگان کیلویی ۴۸ هزار تومان تمام می‌شود این در حالیست که خریدار با نرخ کیلویی ۳۵ هزار تومان وجود ندارد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت مرغ گرم بسته‌بندی کیسه‌ای در حال حاضر در بازار تهران نسبت به روز گذشته تغییری نداشت و هر کیلو ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود؛ ران مرغ با پوست ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان و فیله مرغ ۱۱۵ هزار تومان است.

منبع: خبر آنلاین

کد خبر 589961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.