اخطار شهرداری به مالکان ساختمان‌های متروکه در سنندج

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج گفت: نقاط بحرانی در بافت‌های قدیمی و فرسوده سطح شهر، مشخص و اخطارهای لازم در راستای نوسازی و بازسازی به مالکان داده شده است.

امید جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس بررسی‌های صورت‌گرفته، بیش از ۵۰ درصد از جمعیت شهر سنندج در مناطق حاشیه و بافت فرسوده ساکن هستند.

وی با اشاره به ضرورت بهسازی و نوسازی بافت فرسوده به موانع سد راه تحقق این مهم اشاره کرد و افزود: براساس قانون بالادست تذکرات لازم از سوی شهرداری سنندج به مالکان بافت فرسوده در مرکز شهر و سایر نقاط داده شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: رویکرد شهرداری نسبت به بافت فرسوده نوسازی، بازآفرینی و بهسازی است که دستگاه‌ها و بخش‌های مختلفی در راستای تحقق این مهم باید تلاش کنند.

جعفری تصریح کرد: نوسازی واحدها و املاک واقع در بافت‌های فرسوده براساس طرح تفصیلی در راستای پیشگیری از اتفاقات ناگوار و ایجاد بستر برای خدمات‌رسانی بیشتر به شهروندان به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه این شهرداری است.

وی تاکید کرد: برای بازآفرینی و بهسازی بافت فرسوده، مالکان باید پای کار بیایند؛ در غیر این صورت به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج اضافه کرد: یکی از مشکلات این حوزه، محدودیت‌هایی است که از سوی میراث فرهنگی برای ساخت‌وساز وضع شده است.

جعفری ادامه داد: بخشی از ساختمان‌ها در لیست آثار ملی ثبت شده و جزو آثار با ارزش محسوب می‌شود، درنتیجه اجازه هیچ‌گونه دخل و تصرفی در آن‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نقاط بحرانی در بافت‌های قدیمی و فرسوده سطح شهر مشخص و تذکرات لازم به مالکان داده شده است، گفت: با توجه به حادثه متروپل، دستورالعمل جدید برای احصای مناطق بحرانی و پرخطر سطح شهر داده شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج افزود: در همین راستا، طرح به‌روزرسانی اطلاعات و بازطراحی محلات سرتپوله، آقازمان و قطارچیان در دستور کار قرار گرفته است و این طرح در آینده نزدیک به مشاور داده می‌شود.

جعفری اظهار کرد: طرح ساماندهی هسته مرکزی شهر سنندج با توجه به قرارگرفتن در بافت تاریخی در دستور کار قرار گرفته که در اجرای آن از توان و ظرفیت مشاوران متخصص توانمند بهره گرفته می‌شود.

کد خبر 589828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.