سقوط مرگ‌بار به چاله آسانسور!

نقص فنی آسانسور منجر به سقوط و مرگ یکی از ساکنین ساختمانی در محله نایبند بندرعباس شد.

به گزارش ایمنا، محمدامین لیاقت اظهار کرد: ساعت ۰۷:۱۶ _چهارشنبه بیست‌ونهم تیرماه_ سقوط فردی در چاله آسانسور به مرکز ۱۲۵ آتش‌نشانی گزارش شد.

وی با بیان اینکه حادثه مذکور در ساختمان مسکونی در بن بست طراوت نایبند شمالی رخ داده است، افزود: بر اثر نقص فنی کابین آسانسور در طبقه سوم ساختمان گیر و به دلایلی که هنوز مشخص نیست، یکی از ساکنان در چاهک آسانسور سقوط می‌کند و بر اثر شدت جراحات در دم جان می‌بازد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: به محض اطلاع از وقوع سانحه تیم نجات آتش‌نشانی از ایستگاه شماره یک به محل اعزام شد و عملیات انتقال حادثه‌دیده به سطح انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان هنگام گیر کردن در آسانسور، خونسردی خود را حفظ کنند و به یاد داشته باشند تا زمانی که خودسرانه اقدام به خروج نکنند، در امان هستند.

لیاقت گفت: شهروندان در چنین مواقعی باید آژیر کابین را به صدا در آورند، سپس با شماره شرکت که درون آسانسور درج شده تماس بگیرند و اگر به هر دلیل موفق به دریافت کمک نشدند با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی ارتباط برقرار تا امدادگران برای نجات اقدام کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: برای سرویس و نگهداری آسانسور، باید با شرکت‌های مجاز که مورد تأیید انجمن آسانسور هستند قرارداد بسته شود.

منبع: رکنا

کد خبر 589654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.