زیباترین جاذبه‌های خواهرخوانده کویتی اصفهان

کویت، پایتخت کویت، از خواهرخوانده‌های اصفهان به‌شمار می‌رود که جاذبه‌های بسیاری را در خود جا داده است و به همین واسطه نیز از محبوبیت زیادی میان گردشگران سراسر دنیا برخوردار است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کویت کشوری در غرب آسیا با همسایگی عراق و عربستان سعودی است که از خلیج فارس نیز به ایران پیوند داده می‌شود. پایتخت این کشور نیز کویت نام دارد که در لیست خواهرخوانده‌های اصفهان قرار گرفته و دارای ویژگی‌های فرهنگی مشترک بسیاری با آن است. کویت یک شهر جهانی به حساب می‌آید که اغلب مردم آن را اعراب تشکیل می‌دهد. خواهرخوانده عرب‌نشین اصفهان میزبان جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که بر محبوبیت آن در سراسر جهان افزوده است. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کویت پرداخته می‌شود.

موزه طارق رجب

موزه طارق رجب در زیرزمین یک ویلای بسیار بزرگ واقع شده و مجموعه وسیعی از مصنوعات را در خود جا داده است. این مکان اعجاب‌انگیز همچنین میزبان آلات موسیقی قدیمی بسیاری است که در فضاهایی شیشه‌ای نگهداری می‌شود و جواهرات نقره و طلایی زیادی را در اطراف خود دارد.

موزه طارق رجب در ابتدا به وسیله اولین وزیر آثار باستانی کویت و همسر بریتانیایی به عنوان ساختمانی خصوصی برای جمع‌آوری هنر اسلامی تأسیس شد و سپس به یک موزه تبدیل شد. این موزه در جابریه واقع شده است و جالب این‌که هیچ تابلو یا نشانه‌ای بر سر در ساختمان آن وجود ندارد، با این حال درهای ورودی آن از شهرت جهانی برخوردار است و امکان شناسایی موزه را در شهر به راحتی برای گردشگران تسهیل کرده است.

زیباترین جاذبه‌های خواهرخوانده کویتی اصفهان

بازار المبارکیه

بازار قدیمی کویت که المبارکیه نام دارد از زمان‌های بسیار دور تا به امروز به عنوان مرکز تجاری با فروشگاه‌های باشکوه خود یک مقصد گردشگری مهم در شهر به‌شمار رفته است. به‌تازگی یک مرکز تاریخی با ساختمان‌های مدرن و فروشگاه‌های کوچک به بازار اضافه شده که محبوبیت آن را در میان افراد جهانگرد دو چندان کرده است. مردم از پرسه زدن در بازار و تماشای دکه‌های رنگارنگی که در کنار یکدیگر مسیری طولانی به وجود آورده است و در اغلب آن‌ها زیتون و رطب به فروش می‌رود، نهایت لذت را تجربه می‌کنند.

زیباترین جاذبه‌های خواهرخوانده کویتی اصفهان

مسجد جامع کویت

در مجموع بیش از ۸۰۰ مسجد در خواهرخوانده کویتی اصفهان وجود دارد که مسجد جامع به عنوان بزرگ‌ترین آن‌ها شناخته شده است. این مسجد در سال ۱۹۸۶ ساخته شد و هزینه احداث آن در زمان خود ۴۶ میلیون دلار بود چرا که فضاهای پرزرق و برق بسیاری نظیر باغ مجلل آلو، پنجره‌هایی رنگی با اجزایی مرمری از کشورهای فرانسه و ایتالیا، موزائیک‌هایی گران‌قیمت از مراکش، لوسترهایی از آلمان، چوب‌های ساج هندی و گنبد طلایی زیبا را در بر می‌گرفت.

تورهای مسافرتی کویت، افراد راهنمایی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند تا اطلاعات لازم را در مورد فرهنگ مردم شهر و همچنین مسجد جامع فراهم آورند و بازدید از این مکان را برای آن‌ها لذت‌بخش‌تر کنند.

مسجد جامع میزبان بلندترین مناره کویت با ارتفاع ۷۴ متر است و می‌تواند تا ۱۰ هزار عابد را در سالن اصلی خود جا دهد، ضمن این‌که هفت هزار نفر نیز می‌توانند در محوطه باز آن به عبادت بپردازند.

زیباترین جاذبه‌های خواهرخوانده کویتی اصفهان

مرکز علمی کویت

مرکز علمی کویت که ساختمانی کشتی مانند است، بزرگ‌ترین آکواریوم خاورمیانه را در خود جا داده است. خرچنگ‌های عنکبوتی غول‌پیکر، چترهای دریایی درخشان و کوسه‌هایی که از کف تا سقف آکواریوم را فرا گرفته است، از جذاب‌ترین بخش‌های دیدنی آکواریوم کویت به حساب می‌آید. جالب این‌که آکواریوم بزرگ کویت مراکزی علمی را نیز در بر گرفته است که امکان انجام آزمایش‌های دریایی مختلف را برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌آورد، ضمن این‌که ویدئوهایی سه‌بعدی با مدت زمان ۴۵ دقیقه‌ای دنیای طبیعی را برای بازدیدکنندگان به تصویر می‌کشد.

زیباترین جاذبه‌های خواهرخوانده کویتی اصفهان

آئینه‌خانه

آئینه‌خانه یک موزه هنر در محوطه یک خانه مسکونی است که امکان تماشای هنرهای در حال اجرا را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد. تمام فضای داخلی این موزه را آئینه فرا گرفته است و به همین دلیل به آئینه‌خانه شهرت دارد و از شکوه بسیار بالایی برخوردار است. ساخت این موزه در سال ۱۹۶۶ آغاز شد و در سال ۲۰۰۶ به پایان رسید و جالب این‌که بیش از ۷۰ تن آئینه در ساخت آن به کار گرفته شد.

زیباترین جاذبه‌های خواهرخوانده کویتی اصفهان

پارک الشهید

بسیاری از گردشگران کویت، یک روز کامل را به بازدید از پارک الشهید به عنوان بزرگ‌ترین پارک سراسر کشور سپری می‌کنند و به پیاده‌روی در مسیر دو کیلومتری آن می‌پردازند. فضای سبز پارک شامل باغ‌هایی گیاه‌شناسی، یک دریاچه، درختان آلو، رستوران‌های متعدد و دو موزه است و در نتیجه برای هر بازدیدکننده با هر خواسته‌ای، مکانی برای سرگرمی دارد. فضای بیرونی پارک را محوطه‌ای دایره‌ای در بر گرفته است که به عنوان مکانی برای استراحت پرندگان مهاجر مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارک الشهید در طول شب به طور کامل در لامپ‌های روشن محصور می‌شود و چشم‌اندازی شگفت‌انگیز به وجود می‌آورد که هر عابر پیاده‌ای را برای مدتی طولانی به خود خیره نگه می‌دارد.

زیباترین جاذبه‌های خواهرخوانده کویتی اصفهان

دارالاثار الاسلامیه

دارالاثار الاسلامیه یک سازمان فرهنگی منحصر به فرد به‌شمار می‌رود که گالری‌های شگفت‌انگیز متعددی را در خود جا داده است. این سازمان فرهنگی میزبان مجموعه‌ای از هنرهای جهانی بسیار معروف است که تا پیش از حملات عراق به کویت در موزه ملی نگهداری می‌شد. روی این آثار برچسب‌هایی قرار داده شده است که اطلاعات لازم را در مورد هر اثر به زبان عربی و انگلیسی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد، ضمن این‌که ویدئوهای ارائه شده در موزه نیز بازدیدکنندگان را از تاریخچه مجسمه‌های موجود در موزه آگاه می‌کند.

زیباترین جاذبه‌های خواهرخوانده کویتی اصفهان

برج‌های کویت

برج‌های کویت که سه برج را در بر می‌گیرد، در مرز بین ایران و کویت در قسمت خلیج فارس قرار دارد و نماد ملی کشور به حساب می‌آید. این برج‌ها به طور کامل پوشیده در نگین‌های فیروزه‌ای است که چشم‌اندازی بسیار اعجاب‌انگیز برای آن‌ها به وجود آورده و شبیه گنبدهای فیروزه‌ای خواهرخوانده ایرانی خود است. یک شرکت معماری بسیار مشهور سوئدی این برج‌ها را در سال ۱۹۷۹ طراحی کرد که ارتفاع بلندترین آن‌ها به ۱۸۷ متر می‌رسد. گردشگران می‌توانند حین بازدید از این برج از یک بازار سوغاتی فروشی دیدن کنند، ضمن این‌که امکان تماشای سکویی در ۱۲۰ متری سطح زمین برای آن‌ها فراهم شده است. رستوران‌ها و کافه‌های مجلل بازدید از برج‌های کویت را لذت‌بخش‌تر و مهمانان را به صرف غذا در ارتفاعی ۸۲ متری دعوت می‌کند.

زیباترین جاذبه‌های خواهرخوانده کویتی اصفهان

موزه دریایی الهاشمی

دوستداران زندگی دریایی عازم کویت اغلب بازدید از موزه دریایی الهاشمی را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند؛ چراکه مکانی با زیباترین و بزرگ‌ترین قایق‌های دارای بادبان، تجهیزات قایقرانی و سایر آثاری است که تاریخ دریانوردی منطقه را به تصویر می‌کشد. موزه الهاشمی دو، کشتی چوبی بسیار غول‌پیکری را در مجاورت موزه اصلی در بر گرفته است که بزرگ‌ترین قایق چوبی ساخته دست بشر در جهان به حساب می‌آید. این قایق از طولی ۸۰.۴ متری و عرضی ۱۸.۷ متری برخوردار است و وزنی حدود ۲۵۰۰ تنی دارد.

زیباترین جاذبه‌های خواهرخوانده کویتی اصفهان

کد خبر 589647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.