۷۰ درصد مشترکان اصفهانی خوش‌مصرف هستند/صرفه‌جویی ۱۲ مگاواتی با قطع برق ادارات

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با بیان اینکه ۷۰ درصد مشترکان اصفهانی، خوش مصرف بوده و کمتر از ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه برق مصرف می‌کنند، گفت: در روز گذشته به ۳۰۰ واحد اداری اخطار قطع برق داده شد که پس از این اخطار الگوی مصرف برق را رعایت کرده و فقط برق ۴۱ واحد اداری قطع شد.

سیدمحمدرضا نوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در روز بیست‌وهشتم تیرماه برای سومین بار رکورد مصرف برق در کشور تغییر کرد البته این اتفاق در اصفهان نیفتاد زیرا مدیریت بار با صنایع در حال انجام است؛ در همین تاریخ در ساعت ۱۵:۲۳، ۶۸ هزار و ۹۳۷ مگاوات برق در کشور مصرف شد.

وی افزود: همچنین در روز بیست‌ونهم تیرماه اوج مصرف روز در ساعت ۱۰:۵۹ بوده است که ۴,۸۳۷ مگاوات برق در استان اصفهان تولید، ۵,۰۳۰ مگاوات مصرف و ۱۹۳ مگاوات از شبکه سراسری به شبکه توزیع برق استان اصفهان وارد شد.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان افزود: اوج مصرف شب گذشته نیز ساعت ۲۱:۳۸ بوده است که ۴,۵۹۶ مگاوات برق تولید، ۴,۷۱۶ مگاوات مصرف و ۱۲۰ مگاوات از شبکه سراسری به شبکه توزیع برق استان اصفهان وارد شد.

نوحی گفت: سازمان هواشناسی برای روزهای آینده پیش بینی افزایش دما داشته است، اما همچنان مدیریت مصرف با صنایع بزرگ در کشور انجام می‌شود، لازم است مردم نیز در ساعات اوج از وسایل پرمصرف استفاده نکنند تا خاموشی برای مشترکان خانگی اعمال نشود.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد مشترکان اصفهانی، خوش مصرف بوده و کمتر از ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه برق مصرف می‌کنند برای این افراد به ازای هر کیلووات ساعتی که کمتر از این مقدار در ماه مصرف می‌کنند، مبلغ ۵۰۰ تومان در حساب بستانکاری در نظر گرفته می‌شود.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان تصریح کرد: همچنین برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکرده و بیشتر از ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف می‌کنند، قیمت برق به صورت پلکانی، ۱.۵، ۲.۵ و ۳.۵ برابر می‌شود.

نوحی گفت: در روز گذشته به ۳۰۰ واحد اداری اخطار قطع برق داده شد که پس از این اخطار الگوی مصرف برق را رعایت کرده و فقط برق ۴۱ واحد اداری قطع شد، با این اقدام ۱۲ مگاوات برق صرفه‌جویی شد که برابر برق مصرفی ۴,۰۰۰ مشترک خانگی است.

کد خبر 589502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.