۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
ASUS؛ اسب بالدار تایوان

شرکت ASUS توسط چهار مهندس کامپیوتر که در شرکت رایانه‌ای ایسر فعالیت می‌کردند، دوم آوریل ۱۹۸۹ در تایوان تأسیس شد. امروزه این شرکت به غیر از کشور مبدا، محصولات خود را در سایر کشورهای پنج قاره جهان نیز توزیع می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ASUSTeK Computer Incorporated که معمولاً تحت عنوان «ایسوس» شناخته می‌شود، ابرشرکت تولیدکننده فناوری تایوانی است که در دوم آوریل ۱۹۸۹ تأسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در تایپه، پایتخت تایوان قرار دارد و محصولات آن شامل مادربرد، مادربرد سرور، رایانه شخصی، سیستم سرور، لپ‌تاپ، نمایشگر، کارت گرافیک و دستگاه‌های اینترنت پهن‌باند است. از دیگر محصولات این شرکت می‌توان به تلفن همراه، رایانه جیبی، درایورهای نوری، روتر ارتباط بی‌سیم، وبکم و تجهیزات شبکه اشاره کرد. ایسوس برای دیگر فروشندگان قطعات رایانه‌ای مانند هیولت پاکارد و IBM نیز خدمات تولیدی ارائه می‌دهد.

ASUS؛ اسب بالدار تایوان

شرکت ASUS توسط چهار مهندس کامپیوتر که در شرکت رایانه‌ای ایسر فعالیت می‌کردند دوم آوریل ۱۹۸۹ در تایوان تأسیس شد. امروزه این شرکت به غیر از کشور مبدا، محصولات خود را در سایر کشورهای پنج قاره جهان نیز توزیع می‌کند. نام ابر شرکت ایسوس برگرفته از چهار حرف آخر کلمه پگاسوس (اسب بالدار افسانه‌های یونان باستان) است. امروزه شرکت ایسوس بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده مادربرد در دنیا محسوب می‌شود و بیشتر رایانه‌های دنیا از تکنولوژی این شرکت بهره می‌برد. در آمد شرکت ایسوس در سال ۲۰۰۹ میلادی ۲۱.۹ میلیارد دلار بوده و سود این شرکت حدود ۵۲۲ میلیون دلار بوده است.

تاریخچه تأسیس شرکت ASUS

شرکت تولیدکننده رایانه و تجهیزات جانبی ایسوس در آوریل سال ۱۹۸۹ شکل گرفت و ایده تأسیس آن توسط مهندسان سابق برند ایسر به‌وجود آمد که بعدها به یکی از بزرگ‌ترین برندهای تولید تجهیزات کامپیوتری تبدیل شد. در ابتدای تأسیس این ابرشرکت افرادی مانند Wayne Hsieh، Ted Hsu، TH Tung و MT Liao به عنوان بنیان‌گذاران این شرکت معرفی شدند. شرکت ایسوس در بستر پایتخت کشور تایوان که یکی از شهرهای آسیای‌شرقی به‌شمار می‌رود تأسیس شده است. برند ایسوس نام خود را با الهام از اسب بالدار افسانه‌ای یونانی به نام Pegasus گرفته است و با میزان فروش ۵۲ میلیون دستگاه طی سال، موفق‌ترین شرکت تایوانی محسوب می‌شود.

محصولات شرکت ASUS

از محصولات موفق شرکت ایسوس می‌توان به نت‌بوک Eee PC که در سال ۲۰۰۷ به بازار ارائه شد و جوایز متعددی را از آن خود کرده است، اشاره کرد. این نت‌بوک، کوچک، ارزان و سبک‌وزن بود و برای کاربران کم‌تجربه رایانه که به تمام ابزارهای یک رایانه کامل نیاز ندارند، طراحی شد. Eee PC به دلیل دارا بودن برنامه‌های سازگار با اینترنت تحت عنوان نت‌بوک مشهور شد و استقبال بازار از این محصول دیگر شرکت‌های رقیب مانند ایسر، لنوو، توشیبا، دل و هیولت پاکارد را به ساخت نت‌بوک‌های مشابه سوق داد.

لپ‌تاپ‌های شرکت ASUS

ایسوس هم‌اکنون نت‌بوک‌ها و لپ‌تاپ‌های ویندوز خود را در چند دسته مختلف VivoBOOK، ROG، TUF، Zenbook و ASUSPRO به‌‎ بازار عرضه می‌کند. لپ‌تاپ‌های سری ROG از معروف‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ این شرکت به‌شمار می‌رود و به طور ویژه‌ای برای طرفداران بازی‌های کامپیوتری عرضه شده است. ROG مخفف عبارت Republic Of Gamers به معنای جمهوری گیمرها است.

گوشی‌های هوشمند شرکت ASUS

ایسوس درحال‌حاضر یکی از تولیدکنندگان گوشی هوشمند مخصوص بازی است؛ این سری از تلفن‌های همراه تحت عنوان راگفون شناخته می‌شود و از زیرمجموعه محصولات سری ROG است.

محصولات خانواده Eee

یکی از مهم‌ترین و مشهورترین محصولات ایسوس، خانواده Eee است. نت‌بوک این خانواده موفق به دریافت جوایز متعددی از مؤسسه فروبس شد. محصولات این خانواده عبارت است از:

  • Box PC: برای تولید نت‌تاپ
  • Stick: برای تولید تجهیزات بی‌سیم
  • Top: شامل کامپیوترهای All in one
  • Pad Transformer: تبلت مجهز به اندروید سه

نت‌بوک Eee PC

Eee PC نام یکی از نت‌بوک‌های سری Eee است و توسط شرکت ایسوس در سال ۲۰۰۷ معرفی شده است. نسخه‌های اولیه این نت‌بوک دارای سیستم‌عامل لینوکس کم حجم بود و در سری‌های جدیدتر با سیستم‌عامل ویندوز عرضه می‌شود.

رقبای شرکت ASUS

ابرشرکت ایسوس در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کند که در هر زمینه با رقبای بسیاری روبه‌رو است. رقبای شرکت ایسوس در زمینه‌های مختلف عبارت است از:

  • تلفن هوشمند و تبلت: سامسونگ، هوآوی، شیائومی، میزو و آیفون
  • لپ‌تاپ: گیگابایت، ام‌اس‌آی، اچ‌پی و دل
  • مادربرد: گیگابایت، ام‌اس‌ای، فاکسکان و ازراک
  • کارت گرافیک: گیگابایت و ام‌اس‌ای
کد خبر 589478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.