رای مهم دیوان عدالت‌ اداری در خصوص طرح انتقال آب بن_بروجن

شعبه چهار دیوان عدالت اداری در خصوص اعتراض آب منطقه ای چهار محال بختیاری و...مبنی بر ابطال مصوبه کمسیون آبهای زیرزمینی استان اصفهان در خصوص ممنوعیت بهره‌برداری جدید بر روی زاینده‌رود بخصوص پروژه بن_بروجن رای صادر کرد.

به گزارش ایمنا، رأی شعبه چهارم دیوان عدالت اداری در خصوص تجدیدنظرخواهی و در خواست ابطال رأی قاضی نوریان در خصوص ممنوعیت هرگونه بهره برداری جدید بر روی حوزه زاینده‌رود در کمسیون آب‌های زیر زمینی استان اصفهان بنا به درخواست آب منطقه‌ای چهارمحال بختیاری و… وارد رسیدگی شد و در این‌خصوص رأی قطعی صادر کرد.

در این رأی آمده است با توجه به این که موضوع دارای جنبه عمومی و عام شمول است و شامل تمام افرادی است که در حوزه آبریز زاینده رود هستند رسیدگی را در صلاحیت شعب دیوان عدالت اداری ندانست و آن را در صلاحیت هیأت عمومی دیوان عدالت اداری دانست.

در این رأی آمده است: رسیدگی از صلاحیت دیوان خارج و در صلاحیت هیأت عمومی دیوان می‌باشد، بنابراین مستند به مقررات ۱۰و۱۲ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری قرار عدم صلاحیت به‌شایستگی هیأت عمومی صادر و اعلام می‌گردد قرار قطعی است.

گفتنی است بر اساس رأی صادره در بهمن ماه‌سال ۹۹ از سوی دکتر علی نوریان قاضی کمیسیون آب‌های زیرزمینی استان اصفهان دستور توقف پروژه بن_بروجن تا زمان تأمین منابع آب پروژه مذکور و الزام وزارت نیرو به اجرای مصوبات شورای عالی آب صادر گردیده بود که مورد اعتراض شرکت آب منطقه‌ای استان چهار محال و بختیاری و… قرار گرفته است وحال باید منتظر بمانیم در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مطرح و این هیأت رأی قطعی صادر کند.

منبع: برنا

کد خبر 589381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.