آنچه در جلسه ۴۹ شورای شهر اصفهان گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات لوایح و مصوبات جلسه علنی امروز شورای ششم شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _سه‌شنبه، بیست‌وهشتم تیرماه_ ضمن عرض تبریک اعیاد بزرگ دهه ولایت و عید سعید غدیرخم در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات چهل‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: اتفاق بزرگی که در روزهای اخیر در شهر شاهد آن بودیم تبدیل شدن شهر اصفهان به غدیرستان و رقم خوردن جشن‌های مردمی بوده است.

وی با بیان اینکه برای برگزاری این جشن‌ها حمایت خوبی توسط همکاران در مجموعه شهرداری اصفهان انجام شده است، ادامه داد: در کنار آن گروه‌های مردمی نیز ایستادگی کردند تا زمینه برای شکل‌گیری این اتفاق و این جشن بزرگ مردمی را با بیش از یک هزار برنامه در محله‌ها و سطح شهر فراهم کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در این اتفاق بزرگ ۳۵۰ مرکز فرهنگی و مردمی نیز مشارکت داشتند و عدالت‌محوری، محله‌محور بودن و مردمی بودن شاخصه اصلی حمایت‌های شهرداری اصفهان بوده است که حمایت‌های مدیریت شهری در برابر دریای بیکران تلاش‌ها و حضور مردم در این جشن یک قطعه از این پازل بزرگ بود.

وی با اشاره به مصوبات جلسه علنی شورای اسلامی شهر، گفت: در ابتدای جلسه لایحه دوفوریتی تخفیف ۲۵ درصدی به صدور پروانه مسکونی و عوارض ارزش افزوده دفاتر کار تا سه طبقه مطرح شد و به جهت افزایش توان مردم و قدرت ساخت مردمی مسکن تلاش شد تخفیف‌ها در دومین مرحله از سال به مصرف‌کننده‌های مسکن معطوف شود و از انبوه‌سازی در حوزه مسکن در حوزه تخفیف‌ها فاصله گرفته شود و تمرکز تاکید تخفیف‌ها بر بخشی باشد که توسط مردم انجام می‌شود.

اعمال تخفیف ۷ ماهه ساخت مسکن در اصفهان

صالحی خاطرنشان کرد: میانگین ساخت مسکن در اصفهان به طور معمول سه طبقه بوده است و علائم نشان می‌دهد که این مسکن مصرف‌کننده مردمی دارد؛ این اتفاق کمتر سابقه داشته است که در طول یک سال بیش از سه یا چهار ماه تخفیف‌های ساختمانی داشته باشیم.

وی در خصوص هفت ماه تخفیف برای ساخت مسکن، اظهار کرد: با توجه به تأکیدهای که در رابطه با افزایش ساخت مسکن در کشور وجود دارد و وضعیت اقتصادی تا حدودی شرایط را برای ساخت مسکن مردم سخت کرده است، بنابراین علاوه‌بر چهار ماه که تخفیف‌های ۳۵ درصدی تا سی‌ویکم تیرماه اعمال شده بود، تخفیف‌های ۲۵ درصدی در سه ماهه بعدی سال نیز اعمال می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این تخفیف‌ها از یکم مردادماه تا سی‌ام مهرماه امسال اعمال خواهد شد و در واقع هفت ماه تخفیفی را در سال ۱۴۰۱ برای ساخت و تولید مسکن داریم تا بخش پیشران اقتصاد با تحرک بیشتری کار کند و رونق اقتصادی شهر از این بخش سهیم باشد، در ادامه جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان این لایحه به تصویب رسید و پس از طی مراحل قانونی از تاریخ اول مردادماه اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بحث افزایش نرخ پارکینیگ‌های عمومی نیز مطرح شد، افزود: نرخ پارکینیگ‌های عمومی از سال ۱۳۹۸ به دلیل موضوع‌های مختلف از جمله شرایط کرونایی تغییر نکرده بود و با سه رویکرد افزایش خدمات، کیفیت خدمات پارکینیگ‌ها و کاهش استفاده از خودروهای شخصی به ویژه در حلقه‌های ترافیکی مرکز شهر و هماهنگی با نرخ‌هایی بوده که در بخش خصوصی اتفاق افتاده است.

صالحی تصریح کرد: نوعی ضابطه‌مندی بین پارکینگ‌های سطح شهر وجود دارد که بخشی در اختیار شهرداری است و بخش دیگر در اختیار متولیان در بخش خصوصی و زیر نظر اتحادیه فروشندگان خودرو است، این لایحه امروز به تصویب رسید و فرایند طی کردن مراحل قانونی آن انجام خواهد شد.

کد خبر 589304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.