واکسن‌های جایگزین آسترازنکا چیست؟/تعداد مراکز واکسیناسیون اصفهان با سبد کامل واکسن کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۱۱ مرکز در داخل شهر اصفهان و ۵۲ مرکز در کل استان دایر هستند که در شیفت صبح و بعدازظهر فعالیت دارند و نیاز فعلی را به خوبی پوشش می‌دهند؛واکسن‌های آسترازنکا فاقد تاریخ مصرف اعتبار هستند و فعلاً به کشور وارد نمی‌شوند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همچنان با روند افزایشی شیوع کرونا روبه‌رو هستیم؛ در روز گذشته آمار از یک‌هزار نفر گذشت و ۱۳۶۳ نفر دارای علائم مشابه بیماری کرونا برای انجام تست به مراکز درمانی مرتبط اعزام شدند که از این تعداد ۶۹۰ نفر تست مثبت داشتند.

افزایش تست‌های کرونا بیش از ۵۰ درصد

وی با بیان اینکه تعداد تست‌های مثبت کرونا از ۵۰ درصد گذشته است، افزود: درحال حاضر ۳۹۹ نفر در بخش‌های بیمارستانی و ۳۸ نفر در آی‌سی‌یو بستری هستند. تعداد افراد بستری شده طی ۲۴ ساعت برابر با ۹۲ نفر و تعداد ترخیص شده‌ها برابر با ۵۹ نفر بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه روند افزایشی ابتلاء به بیماری کرونا همچنان ادامه دارد و مراجعات نیز افزایش یافت است، تصریح کرد: همانند همیشه، تاکید بر تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها به خصوص در فضاهای بسته است.

گزارش فوت یا ابتلای جدید از بیماری تب کریمه کنگو در استان نیست

وی با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان، ادامه داد: چهار بیمار مشکوک و دارای علائم در استان شناسایی شدند که طول درمان آن‌ها به پایان رسیده و خوشبختانه مورد فوتی در پی ابتلاء به این بیماری یا ابتلای جدیدی گزارش نشده است.

عقدک با بیان اینکه بیماری وبا از کردستان عراق به ایران وارد شد و در استان‌های کردستان و کرمانشاه شیوع یافت، گفت: موارد گزارش شده از ابتلاء به این بیماری در استان‌های مذکور به ۴۰ تا ۵۰ نفر رسید اما هنوز مورد ابتلای مثبتی در استان اصفهان گزارش نشده است.

وی با اشاره به راهکارهای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری، اضافه کرد: درصورتی‌که افراد قصد شنا یا شستن ظروف را دارند، از آب مطمئن و آشامیدنی استفاده کنند و اگر مجبور به آشامیدن آب مشکوکی هستند، قبل از آشامیدن آب را بجوشانند تا احتمال ابتلاء به این بیماری را کاهش دهند.

بیش از ۹۰ درصد افراد واجد شرایط نسبت به تزریق دوز چهارم اقدام کرده‌اند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: با بازگشت زائران از عتبات عالیات، احتمال رد شدن این بیماری از مرز افزایش می‌یابد؛ بنابراین ارتباط با افرادی که از مراسم حج بازمی‌گردند باید تا مدتی کنترل شده باشد و درصورتی که این افراد علامت‌دار هستند، ایزوله شوند و حتماً به پزشک مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون روبه افزایش است و بیش از ۹۰ درصد افراد واجد شرایط نسبت به تزریق دوز چهارم اقدام کرده‌اند، افزود: همه مراکز بهداشتی درمانی برای تزریق واکسن کرونا آمادگی دارند و فعال هستند، خوشبختانه دستگاه‌های نوبت دهی در مراکز بهداشتی درمانی فعال شده است و ۱۱ مرکز در داخل شهر اصفهان و ۵۲ مرکز در کل استان دایر هستند که در شیفت صبح و بعدازظهر فعالیت دارند و نیاز فعلی را به خوبی پوشش می‌دهند.

۵۲ مرکز منتخب واکسیناسیون کرونا دارای سبد کامل واکسن

عقدک با بیان اینکه همه مراکز و پایگاه‌های سلامت نیز در شیفت صبح تا بعدازظهر با دو واکسن سینوفارم و پاستوکووک درحال ارائه خدمات هستند، تصریح کرد: ۵۲ مرکز منتخب واکسیناسیون کرونا در استان نیز دارای سبد کامل واکسن هستند و هر زمان برآورد شهرستان نشان دهد که تعداد مراکز در نظر گرفته شده برای واکسیناسیون کافی نیست، مراکز منتخب اضافه می‌شود و مراکز تجمیعی نیز افزایش خواهد یافت‌.

وی با بیان اینکه واکسن‌های آسترازنکا فاقد تاریخ مصرف اعتبار هستند و فعلاً به کشور وارد نمی‌شوند، اضافه کرد: حدود ۹۰ درصد واکسن‌ها از نوع سینوفارم و برکت، حدود هفت درصد آسترازنکا و سه درصد پاستوکووک و غیره بوده است که درحال‌حاضر، این واکسن‌ها به جز آسترازنکا موجود هستند. افرادی که دوزهای تزریقی قبل آن‌ها آسترازنکا بوده است، اکنون می‌توانند از واکسن‌های پاستوکووک یا اسپایکوژن استفاده کنند.

کد خبر 589224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.