واقعه غدیر معیار ابدی تشخیص مسیر هدایت است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی ریل‌گذاری لازم را با وضع قوانین برای پشتیبانی حداکثری از نهادهای حمایتی به خصوص در قانون بودجه ۱۴۰۱ به انجام رسانده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز _یکشنبه بیست‌وششم تیرماه_ مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور، اظهار کرد: پیشاپیش فرا رسیدن عیدالله‌الاکبر، عید پر نور و برکت غدیر را به ملت شریف ایران، تمام محبان و شیعیان امیرالمومنین علی (ع) و عموم مسلمین جهان تبریک و تهنیت می‌گویم. واقعه غدیر خم، شاخص و معیار و میزانی ابدی برای تشخیص مسیر هدایت در طول زمان و راه روشنی برای مراقبت از آموزه‌های دین مبین اسلام در سایه هدایت ائمه اطهار (علیهم السلام) است.

وی تأکید کرد: همچنین چهل‌ودومین سالروز تأسیس شورای نگهبان را گرامی می‌دارم؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام عظیم‌الشان، این نهاد انقلابی با الگوگیری از نهضت مترّقی مشروطه، عهده‌دار وظیفه مهم پاسداری از شرع مقدس و قانون اساسی شد؛ اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی، دو پایه مشروعیت‌بخش و درهم تنیده‌ای هستند که شورای نگهبان در تمام این سال‌ها توانسته است با دقت و حساسیت و علی‌رغم تمام هجمه‌های داخلی و خارجی از آنها مراقبت کند و اجازه ندهد مسیر ریل‌گذاری کشور در قانون‌گذاری نسبت به قانون اساسی و شرع مقدس به انحراف گراییده شود.

قالیباف تصریح کرد: فرا رسیدن روز بهزیستی و تأمین اجتماعی را گرامی می‌دارم؛ حمایت کامل و توجه به توانمندسازی افرادِ دارای نیازهای ویژه و تمام افرادی که بر اساس قانون به هر شکلی نیازمند حمایت نهادهای حمایتی کشور هستند، وظیفه قطعی و حاکمیتی ما است.

وی توضیح داد: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ۱۴۰۱، ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای ظرفیت‌سازی اشتغالِ مددجویانِ کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده است تا با هدفمند کردن این تسهیلات، شاهد خروج اقشار تحت پوشش، از چرخه فقر باشیم. همچنین به منظور تسهیل دسترسی اقشار کم‌درآمد و رفع مشکل ضمانت این تسهیلات، برای اولین بار مجوزِ ایجاد صندوقِ تضمین نیز برای نهادهای حمایتی فراهم شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین مجلس شورای اسلامی در بودجه سال جاری، اعتبار ویژه ۲۰ هزار میلیارد تومانی جهت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در نظر گرفته است و اعتبار دو هزار میلیارد تومانی نیز جهت پرداخت به بیماران فقیر و معسر، بیماران بستری شده، حمایت از بیکاران، زندانیان جرایم غیرعمد و زنان سرپرست خانوار از جمله افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین با تصویب مجلس مبلغ دو هزار میلیارد تومان نیز جهت اعطای تسهیلات قرض قرض‌الحسنه ودیعه مسکنِ مددجویانِ نهادهای حمایتی اختصاص یافته است. اینها فقط نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد مجلس شورای اسلامی ریل‌گذاری لازم را با وضع قوانین برای پشتیبانی حداکثری از نهادهای حمایتی به خصوص در قانون بودجه ۱۴۰۱ به انجام رسانده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدواریم با توجه به اهتمام ویژه دولت در توانمندسازی افرادِ دارای نیازهای ویژه و حمایت از محرومان، این موارد به طور کامل در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و ما بتوانیم وظایف خودمان را در قبال این بلندنظران انجام دهیم.

کد خبر 588747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.