اجتماعی بودن چه تاثیری بر حس هدفمندی افراد مسن دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که اجتماعی‌بودن، حس هدفمندی را در میان افراد مسن افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داشتن حس هدفمندی به این معنا است که فرد احساس می‌کند اهداف و جهت‌های شخصی معناداری دارد که او را در زندگی هدایت می‌کند. گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر اجتماعی‌بودن بر حس هدفمندی افراد مسن، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، صد بزرگسال با میانگین سنی ۷۱ سال را مورد ارزیابی قرار دادند.

از افراد شرکت‌کننده در مطالعه، سه پرسش ساده در طول روز به مدت ۱۵ روز پرسیده شد؛ در پایان روز نیز از آن‌ها خواسته می‌شد از مقیاس یک تا پنج به سوال «فکر می‌کنید زندگی شما امروز چقدر هدفمند بوده است»، پاسخ دهند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که هرچه یک فرد در طول روز تعاملات اجتماعی مثبت‌تری داشته باشد، احساس بهتر و هدفمندتری را در پایان روز گزارش می‌دهد.

به گفته محققان، افراد شرکت‌کننده در این مطالعه از سلامت خوبی برخوردار بودند، ممکن است نتایج به دست آمده در این مطالعه برای افرادی با سلامت ضعیف نیز متفاوت باشد. نتایج مطالعات پیشین انجام شده نشان می‌دهد که بزرگسالان دارای احساس هدفمندی بالاتر، زندگی طولانی‌تر، سالم‌تر و شادتری دارند و کمتر به بیماری‌های قلبی یا زوال عقل مبتلا می‌شوند.

کد خبر 588673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.