سرگردانی بیت‌کوین در محدوده ۲۰ هزار دلار

ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای به ترتیب به ۸۹۹ و ۴۳ میلیارد دلار رسید، شاخص ترس و طمع در محدوده ۲۱ واحد بود و نسبت به روزهای گذشته بهبود یافته؛ دامیننس بیت‌کوین نیز به محدوده ۴۳.۵۵ رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها امروز روند متعادلی را سپری نکرد و شاهد افت بیت‌کوین به سطح ۲۰ هزار ۵۳۶ دلار بود. بیت‌کوین پس از واکنش به خط میانی کانال صعودی خود دچار ریزش قیمتی شد و بازار نیز به سبب آن دچار افت قیمتی شد. براساس آخرین تحلیل تکنیکال پیش‌بینی یک رفتار نوسانی بین دو سطح ۲۰ و ۲۱ هزار دلار را برای بیت‌کوین خواهیم داشت، ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای به ترتیب به ۸۹۹ و ۴۳ میلیارد دلار رسید، شاخص ترس و طمع در محدوده ۲۱ واحد بود و نسبت به روزهای گذشته بهبود یافته است؛ دامیننس بیت‌کوین نیز به محدوده ۴۳.۵۵ رسیده است.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۰ هزار و ۵۳۶ دلار

تغییرات: افت ۱.۲۵ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۱۹۶ دلار

تغییرات: افت ۱.۰۸ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۳۴ دلار و ۴۴ سنت

تغییرات: افت ۱.۹۰ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۳۲ دلار

تغییرات: افت ۱.۷۶ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۳۲ دلار

تغییرات: افت ۲.۳۴ درصدی

سولانا (SOL): ۳۶ دلار و ۴۰ سنت

تغییرات: افت ۲.۲۹ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۶۱۹ دلار

تغییرات: افت ۲.۰۵ درصدی

پولکادات (DOT): ۶ دلار و ۵۹ سنت

تغییرات: افت ۲.۷۴ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۶۱ دلار

تغییرات: افت ۱.۶۶ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۸ دلار و ۷۸ سنت

تغییرات: افت ۵.۲۰ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت‌کوین

سرگردانی بیت کوین در محدوده ۲۰ هزار دلار

حمایت: ۲۰ هزار دلار و کف کانال مینور صعودی

مقاومت: ۲۳ هزار دلار، خط میانی و سقف کانال مینور صعودی

پیش‌بینی: درحال‌حاضر بیت کوین به کانال کوتاه‌مدت خود واکنش نشان می‌دهد. این رمزارز پس از برخورد به کف تا سطح ۲۰ هزار دلار رشد و سپس به کانال میانی واکنش نشان داد و دچار افت قیمتی شد؛ پیش‌بینی می‌شود که رفتار بیت کوین طی روزهای آینده بین سطح ۲۰ تا ۲۱ هزار دلار نوسانی باشد.

(سیگنالی درخصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

سرگردانی بیت کوین در محدوده ۲۰ هزار دلار

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش کل بازار رمزارزها

سرگردانی بیت کوین در محدوده ۲۰ هزار دلار

ارزش بازار حوزه دیفای

سرگردانی بیت کوین در محدوده ۲۰ هزار دلار

شاخص ترس و طمع

سرگردانی بیت کوین در محدوده ۲۰ هزار دلار

شیبا اینو به لیست معاملاتی صرافی بیترکس اضافه شد

شیبااینو اکنون به‌طوررسمی در صرافی آمریکایی ارزهای دیجیتال بیترکس (Bittrex) فهرست شده است. بیترکس میم کوین رقیب شیبا یعنی دوج کوین را در سپتامبر ۲۰۱۸ به فهرست پلتفرم خود اضافه کرد. شیبااینو اکنون در چندین صرافی شناخته‌شده ارزهای دیجیتال همچون بایننس، کوین‌بیس و جمینی قابل معامله است. صرافی بیت استمپ در ماه ژوئن (خرداد) و اپلیکیشن تریدینگ راین هود نیز در ماه آوریل (فروردین) این میم‌کوین را به فهرست معاملاتی خود افزوده بودند.

بازیکنان تیم بیسبال نیویورک یانکیز می‌توانند حقوق خود را به بیت کوین تبدیل کنند

شرکت سرمایه‌گذاری NYDIG یک قرارداد چند ساله با تیم بیسبال نیویورک یانکیز امضا کرد تا به بازیکنان این تیم امکان تبدیل حقوق خود به بیت کوین را ارائه دهد. NYDIG زیرمجموعه متمرکز بر بیت کوین شرکت مدیریت سرمایه استون ریج هلدینگز گروپ (Stone Ridge Holdings Group) است که راهکارهای زیرساختی برای شرکت‌ها و مؤسسات مالی مایل به فعالیت در اکوسیستم بیت کوین را ارائه می‌دهد.

دولت روسیه افراد تسهیل‌گر پول‌شویی به وسیله ارزهای دیجیتال را زندانی می‌کند

وزارت امور داخلی روسیه قصد دارد شهروندانی را که به کلاه‌برداران در پول‌شویی ارزهای دیجیتال کمک می‌کنند را روانه زندان کند. متقاضیان خدمات پول‌شویی حوزه ارزهای دیجیتال در این کشور رو به افزایش بوده است. برخی از افراد حتی ممکن است به طور ناخواسته در چنین فعالیت‌های غیرقانونی مشارکت کنند، اما در هر صورت با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.

شانگهای قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ به رشد اقتصادی ۵۲ میلیارد دلاری در حوزه متاورس برسد

پرجمعیت‌ترین شهر چین یعنی شانگهای، سندی را منتشر کرده است که براساس آن قصد دارد به مرکزی مهم برای فعالیت‌های حوزه متاورس تبدیل شود. یکی از مهم‌ترین اهداف این سند رشد ۵۲ میلیارد دلاری حوزه متاورس در این شهر است. برای این هدف، شانگهای قصد دارد میزبان ۱۰ شرکت نوآور و پیشرو در صنعت متاورس و ۱۰۰ شرکت ارائه‌دهنده فناوری‌های مرتبط با متاورس باشد.

تاریخ اجرای به‌روزرسانی مرج اتریوم منتشر شد

اوان ون نس، بنیان‌گذار خبرگزاری ویک این اتریوم (Week in Ethereum)، در توئیت خود مطرح کرده است که به‌روزرسانی مرج (Merge) شبکه اتریوم در تاریخ نوزدهم سپتامبر (بیست‌وهشتم شهریور) به‌همراه چندین شبکه آزمایشی اجرا خواهد شد. اوان ون نس پیش‌تر مطرح کرده بود که به‌روزرسانی مرج اتریوم در پایان سپتامبر انجام می‌شود، اما احتمال تأخیر یا تسریع در انجام آن وجود دارد. گفتنی است که به‌روزرسانی مرج سازوکار اثبات سهام اتریوم را فعال می‌کند.

کاربران همچنان نسبت به دیفای امیدوار هستند

پلتفرم جمع‌آوری اطلاعات ارزهای دیجیتال کوین گکو (CoinGecko) گزارش داده است که به‌رغم سقوط ۷۴.۶ درصدی ارزش بازار دیفای در سه‌ماهه دوم سال میلادی جاری، میزان فعالیت کاربران این حوزه کاهش اندکی داشته است. طبق این گزارش، در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ارزش کل بازار دیفای از ۱۴۲ میلیون دلار به ۳۶ میلیون دلار کاهش پیدا کرده است؛ با این حال کاربران فعال روزانه دیفای در این بازه زمانی ۳۴.۵ درصد افت کرده است.

بازار قبل از بازیابی به یک «وحشت عمومی» نیاز دارد

کوین اولیری، سرمایه‌گذار و مجری معروف تلویزیونی، عقیده دارد که کف بازار با یک «وحشت عمومی» (total panic) و نوسان عظیم مشخص می‌شود؛ در این مرحله شرکت‌های ضعیف با «مدیران احمق» از بین می‌روند و این صنعت می‌تواند به رشد خود ادامه دهد. او در مصاحبه خود با کوین تلگراف اظهار کرد این چرخه در بازار ارزهای دیجیتال بارها و بارها تکرار شده است؛ مایه تأسف است که برخی شرکت‌های ضعیف نابود می‌شوند، اما در نهایت گونه‌های بسیار قوی‌تر باقی خواهند ماند.

۳۴ درصد گیمرها تمایل به استفاده از ارزهای دیجیتال در متاورس دارند

به‌رغم واکنش شدید برخی از گیمرها، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که حدود یک سوم کاربران بازی‌های ویدئویی، به استفاده از ارزهای دیجیتال در متاورس ابراز علاقه کرده‌اند. طبق این نظرسنجی که توسط گلوبنت (Globant)، توسعه‌دهنده سازمانی نرم‌افزار، بین ۱,۰۰۰ گیمر انجام شد، ۳۴ درصد از آنها تمایل به ایجاد تراکنش‌های ارز دیجیتال در متاورس دارند؛ ۴۰ درصد نیز به مکانیزم Play to Earn یا بازی برای کسب درآمد علاقه نشان داده‌اند. همچنین، در ارتباط با توکن‌های غیرمثلی (NFT)، بیش از نیمی از گیمرها (۵۲ درصد) عقیده دارند که NFT ها صنعت بازی‌های ویدئویی را تغییر خواهند داد و ۱۶ درصد از آنها حداقل یک NFT در گذشته خریداری کرده‌اند.

اوپن‌سی ۲۰ درصد از کارکنان خود را اخراج می‌کند

اوپن‌سی (OpenSea)، بزرگ‌ترین بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT)، از اخراج ۲۰ درصد از کارمندان خود خبر داده است. مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار این شرکت، دوین فینزر، در حساب توئیتر خود این خبر را اعلام کرد و گفت: «ما باید شرکت را برای رکود طولانی‌مدت آماده کنیم.» فینزر در پیامی طولانی که به کارمندان خود نوشته است، «ترکیب بی‌سابقه‌ای از زمستان ارزهای دیجیتال و بی‌ثباتی در اقتصاد کلان» را دلیل این اخراج‌ها دانست.

تأکید رگولاتور مالی بریتانیا بر ضرورت همکاری بین‌المللی برای نظارت بر ارزهای دیجیتال

مدیر اجرایی مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا (FCA) اعلام کرد که دولت بریتانیا با همتایان خود در ایالات متحده آمریکا برای ایجاد یک چارچوب نظارتی برای ارزهای دیجیتال همکاری خواهد کرد.

نیکیل راثی، مدیر اجرایی رگولاتور مالی بریتانیا اظهار کرد که ایالات متحده و بریتانیا پس از بحث و گفت‌وگو میان رگولاتورها درباره همکاری و مشارکت نوآوری‌های مالی در اواخر ماه گذشته میلادی، روابط خود را در مورد تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال عمیق‌تر خواهند کرد.

علاوه بر این، دولت بریتانیا با ایالات متحده و سنگاپور برای راه‌اندازی یک کارگروه بین‌المللی اوراق بهادار به توافق رسیده‌اند. این کارگروه با هدف پاسخ‌دهی به خطرات حوزه امور مالی غیرمتمرکز و یکپارچگی بازار ارزهای دیجیتال راه‌اندازی می‌شود.

راثی گفت: «بسیاری از مسائلی که در حوزه ارزهای دیجیتال با آن روبه‌رو هستیم، نیازمند پاسخ بین‌المللی است. ما برای همکاری‌های اجرایی مداوم میان FCA و آژانس‌های دولتی و نظارتی آمریکا ارزش زیادی قائل هستیم.»

حجم معاملات بازار NFT گیم‌استاپ در مدت ۲ روز از حجم کل معاملات بازار NFT کوین بیس پیشی گرفت

درحالی‌که تنها بیش از ۴۸ ساعت است که نسخه بتا بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT) گیم‌استاپ (GameStop) راه‌اندازی شده، حجم معاملات آن از بازار توکن‌های غیرمثلی کوین‌بیس (Coinbase) که بیش از سه ماه از راه‌اندازی آن می‌گذرد، پیشی گرفته است. حجم معاملات بازار NFT گیم‌استاپ که هنوز نسخه اصلی آن راه‌اندازی نشده، در مدت زمان دو روز بیش از دو برابر حجم کل معاملات انجام شده در بازار NFT کوین‌بیس بوده است.

حجم معاملات ۵۰ مجموعه برتر بازار مبتنی بر اتریوم گیم‌استاپ ان‌اف‌تی (GameStop NFT) از روز دوشنبه حدود ۳,۱۶۷ اتریوم بوده که ارزشی معادل ۳.۵ میلیون دلار دارد و این امر نشان می‌دهد که حجم کل معاملات آن بیش از این رقم است. در طرف مقابل، داده‌های Dune Analytics حاکی از آن است که حجم کل معاملات انجام شده در بازار توکن‌های غیرمثلی کوین‌بیس از زمان راه‌اندازی تاکنون، تقریباً ۱.۸ میلیون دلار بوده است.

رونمایی کوین بیس از پروژه توکن غیرمثلی زندگی‌نامه بیل موری

بیل موری، بازیگر، نویسنده و کمدین مشهور آمریکایی در تازه‌ترین ماجراجویی خود برای رونمایی از یک کلکسیون منحصربه‌فرد توکن‌های غیرمثلی (NFT)، با نسخه آزمایشی بازار NFT کوین بیس (Coinbase)، سایت سرگرمی theCHIVE و پلتفرم تجارت الکترونیک پراجکت وِنک من (Project Venkman) قرارداد همکاری امضا کرده است. یک پست از وبلاگ رسمی کوین‌بیس جزئیاتی منتشر کرده که در آن خاطرنشان می‌کند این پروژه ۱,۰۰۰ قطعه‌ای شامل ۱۰۰ داستان NFT است که محتویات آن شامل حکایت‌ها، مشاهدات، نصیحت، خاطرات می‌شود.

پس از اعلام لیست شدن توکن بومی یونی‌سواپ در رابین‌هود بهای آن بیش از ۲۲ درصد افزایش یافت

روز گذشته اپلیکیشن معاملاتی رابین‌هود (Robinhood) خبر فهرست شدن توکن بومی یونی‌سواپ (Uniswap) در پلتفرم خود را اعلام کرد. پس از اعلام این خبر از سوی رابین‌هود، توکن بومی صرافی غیرمتمرکز (DEX) یونی‌سواپ به سرعت در مسیری افزایشی قرار گرفت و حالا ۲۲.۲ درصد نسبت به روز گذشته افزایش قیمت داشته است.

توکن UNI در حال حاضر به بهای هفت دلار معامله می‌شود و جالب‌تر آنکه به‌رغم سقوط بازار ارزهای دیجیتال در هفته‌های اخیر، این توکن در دو هفته اخیر بیش از ۴۵ درصد و در یک ماه اخیر بیش از ۸۶ درصد افزایش قیمت داشته است. گفتنی است که توکن بومی یونی‌سواپ اکنون دارای ارزش بازاری ۵.۱۳ میلیارد دلاری است و در رتبه هجدهم برترین ارزهای دیجیتال قرار دارد.

نقشه بازار

سرگردانی بیت کوین در محدوده ۲۰ هزار دلار

کد خبر 588610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.