احتمال افت شاخص بورس تا سطح یک‌میلیون و ۴۵۰ هزار واحد

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت ۱۰ هزار یک واحدی به سطح یک میلیون ۴۸۰ هزار ۴۹ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت یک هزار ۴۳۵ واحدی در سطح ۴۰۵ هزار ۹۴ واحد قرار گرفت.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، ارزش معاملات در محدوده سه هزار میلیارد و حجم در سطح پنج میلیارد برگه سهم بود. ۱۲۴ نماد در بازار بورس و ۱۰۵ نماد در بازار فرابورس روند مثبت داشت. شاخص به سطح حمایتی یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد رسید و در صورتی که فردا این سطح از دست برود شرایط سخت‌تر خواهد شد. گروه دارویی یکپارچه روند مثبتی را سپری کردند، اغلب نمادهای این گروه در صف خرید بودند.

گروه خودرویی و قطعات وابسته همگی روند منفی داشتند. گروه پالایشی متعادل بود و در این بین شاوان رشد ۴.۲ درصد داشت. در گروه سیمانی‌ها سصفها رشد ۴.۹ درصدی داشت. دارا یکم و پالایش هردو منفی بودند. در گروه سرمایه‌گذاری‌ها وساپا، ورنا، برکت، آریان، تیپیکو و والبر روند مثبتی را سپری کردند. در گروه بیمه‌ای ملت رشد ۵.۹ درصدی داشت. گروه بانکی اغلب روند منفی داشتند و در این بین وتجارت افت چهار، وبصادر افت ۳.۶ و وبملت افت ۱.۳ درصدی داشت.

تدبیر و سیمان اردستان به زودی عرضه اولیه می‌شوند. بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها به نام نمادهای وساپا، شپدیس و بمپنا ثبت شد و بیشترین خالص خرید حقوقی‌ها در نمادهای دی، افق و شستا رقم خورد. دلار تهران ۳۲ هزار ۳۳۰ تومان و تأثیری مثبت بر بازار نداشت، بورس تهران تأثیر دلاری خود را از دست داده است.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت ۱۰ هزار یک واحدی به سطح یک میلیون ۴۸۰ هزار ۴۹ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت یک هزار ۴۳۵ واحدی در سطح ۴۰۵ هزار ۹۴ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۲۴

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۳۸

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۵۵ واحدی به سطح ۱۹ هزار ۷۵۱ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۰۳

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۷۹

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۰ هزار ۷۰۱ و ۱۸۷ هزار ۱۴۰ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد ۵۱۱ و دو میلیارد ۷۰۵ برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. کمند

۲. شپنا

۳. فردا

۴. افران

۵. شبندر

بیشترین حجم معامله

۱. کمند

۲. خگستر

۳. خودرو

۴. خساپا

۵. شستا

بیشترین افزایش قیمت

۱. تیپیکو

۲. دتماد

۳. دلرح

۴. داروح

۵. کفراح

بیشترین کاهش قیمت

۱. کرماشا

۲. وساخت

۳. خچرخش

۴. فروش

۵. رکیشح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

 احتمال افت شاخص بورس تا سطح یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد

حمایت: محدوده یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد.

پیش بینی: درصورتی‌که بازار فردا حمایت یک میلیون ۴۸۰ هزار واحد را از دست بدهد احتمال افت تا سطح یک میلیون ۴۵۰ هزار واحد وجود خواهد داشت.

بازدید مدیرعامل صدر تأمین از ذوب‌آهن اصفهان

ذوب‌آهن اصفهان با بهره‌گیری از تکنولوژی نوین، محصولات با ارزش‌افزوده بالا تولید می‌کند، نادری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین با حضور در ذوب آهن اصفهان ضمن دیدار و گفت‌وگو با مدیرعامل و دیگر مسئولان این شرکت از خط تولید و پروژه‌های توسعه ذوب‌آهن بازدید کرد.

مدیرعامل صدر تأمین در این بازدید، ذوب‌آهن اصفهان را مایه افتخار تمام صنعت فولاد کشور دانست و گفت: این مجتمع عظیم صنعتی رسالت تأمین منابع انسانی برای صنعت کشور به ویژه صنعت فولاد را به خوبی انجام داده و امیدوارم که همچنان این نقش کلیدی را برای صنعت کشور ایفا کند.

مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران

چند شرکت نیز آماده عرضه اولیه هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به هلدینگ تدبیر و سیمان اردستان اشاره کرد. همچنین قصد داریم یک اپراتور بزرگ را وارد بازار سرمایه کنیم. امیدواریم ایرانسل و سایر شرکت‌ها با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرش شوند.

عرضه املاک شهرداری در بورس کالا نهایی شد، آن‌هایی که در صف عرضه املاک هستند

معین محمدی‌پور، سرپرست مدیریت مطالعات اقتصادی و امور بین‌الملل بورس کالا اعلام کرد: عرضه املاک شهرداری تهران در بورس کالا تقریباً به مرحله نهایی رسیده است.

وی از مذاکرات در جریان با سازمان خصوصی‌سازی، دفتر مدیریت اموال دولتی وزارت اقتصاد، بانک‌ها و سازمان اموال تملیکی در خصوص عرضه املاک مازادشان در بورس کالا خبر داد.

گزارش خوب شخارک

شخارک در عملکرد سه ماهه با وجود اخذ ذخیره مالیات توانسته است به ازای هر سهم ۱۶۸ تومان محقق کند. سهم در سال مالی گذشته به ترتیب از فصل ابتدایی ۱۳۱، ۲۱۵، ۱۳۱ و منفی دو تومان به ازای هر سهم گزارش کرده بود.

سود سه ماهه رشد ۲۹ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد. این شرکت در سه ماهه امسال فروش ۲,۵۲۴ میلیاردی تومانی را داشته است. در دوره مشابه سال گذشته توانسته بود ۱,۷۶۲ میلیارد فروش بزند. فروش دو سال مالی گذشته شرکت بر اعداد ۹,۳۰۱ و ۵,۱۷۱ میلیارد استوار بوده است.

در سال مالی ۱۴۰۰ حاشیه سود شخارک برابر ۴۱ درصد بوده که در سه ماهه امسال برابر ۴۹ درصد است این پتروشیمی در سه ماهه سود عملیاتی ۱,۱۲۹ میلیارد تومانی را گزارش کرده است که در سال مالی قبل سود عملیاتی شرکت به ترتیب از فصل اول برابر ۷۶۵، ۱,۲۳۶، ۷۳۴ و ۲۴۶ میلیارد تومان ثبت شده بود.

اردستان که در آستانه عرضه اولیه است گزارش عالی روی کدال قرار داده

سیمان اردستان در عملکرد سه ماهه توانسته است به ازای هر سهم ۵۳ تومان محقق کند. سهم در سال مالی گذشته به ترتیب از فصل ابتدایی ۲۴، ۴۳، ۳۸ و ۵۰ تومان به ازای هر سهم گزارش کرده بود. سود سه ماهه رشد ۱۱۸ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارد.

این شرکت در سه ماهه امسال فروش ۱۸۸ میلیاردی تومانی را داشته است. در دوره مشابه سال گذشته توانسته بود ۷۵ میلیارد فروش بزند. فروش دو سال مالی گذشته شرکت بر اعداد ۴۰۷ و ۲۸۳ میلیارد استوار بوده است.

در سال مالی ۱۴۰۰ حاشیه سود اردستان برابر ۴۸ درصد بوده که در سه ماهه امسال برابر ۶۱ درصد است. این تولید کننده سیمان در سه ماهه سود عملیاتی ۵۴ میلیارد تومانی را گزارش کرده است که در سال مالی قبل سود عملیاتی شرکت به ترتیب از فصل اول برابر ۲۶، ۴۳، ۴۴ و ۵۴ میلیارد تومان ثبت شده بود.

نقشه بازار

 احتمال افت شاخص بورس تا سطح یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد

کد خبر 588599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.