زیرساخت‌های اصلی کشتارگاه شهر فعال شده است

شهردار نجف‌آباد گفت: زیرساخت‌های اصلی پروژه کشتارگاه صنعتی شهر فعال شده و در آینده‌ای نزدیک، قسمت تبدیل ضایعات که دارای ارزش افزوده بالایی است، راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرسول امامی امروز شنبه _بیست‌وپنجم تیرماه_ در بازدید از کشتارگاه بزرگ صنعتی نجف‌آباد، اظهار کرد: در هر شیفت کاری حدود پنج تا شش هزار رأس دام سبک، تقریباً روزانه حدود ۳۰ هزار رأس، در هر شیفت ۴۰۰ رأس دام سنگین و حدود ۵۰ نفر شتر در این کشتارگاه ذبح می‌شود.

وی افزود: به‌تازگی سالن تبدیل ضایعات و منبع بتنی آب احداث و بخش‌های تکمیلی در حوزه تهیه دام، بحث تکمیلی تأسیسات سردخانه که بیشتر اقلام آن وارداتی است اعم از کمپرسور و شیرآلات که ۹۵ درصد آن تکمیل شده است و می‌توان بهره‌برداری اولیه را آغاز کرد.

شهردار نجف‌آباد خاطرنشان کرد: زیربنای پروژه حدود ۱۳ هزار مترمربع و زمین اولیه آن ۱۰ هکتار است که برای آغل‌های روباز و بازارهای دام کم است؛ امیدواریم بتوانیم زمین مورد نیاز برای اجرای طرح را افزایش دهیم.

امامی تاکید کرد: تمام تلاش ما بر این بوده که اگر هزینه‌ای می‌شود توجیه اقتصادی داشته باشد، از این رو صنایع جانبی که ارزش افزوده دارد و دارای جذابیت و انگیزه برای رقابت در بخش خصوصی است، یکی از محورهای اصلی در طراحی پروژه بوده است.

وی تصریح کرد: این پروژه دارای زیرساخت خط ۲۰ کیلوولت، خط انتقال گاز ۲۵ پوند و خط ۵.۵ کیلومتری آب است که پنج سال پیش حدود ۵.۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است. باید گفت عملاً زیرساخت‌های اصلی این پروژه فعال شده و در آینده‌ای نزدیک قسمت تبدیل ضایعات همچون تولید پودر خون، گوشت و استخوان، ژلاتین و فراورده‌های روده که دارای ارزش افزوده بسیار بالا است، راه‌اندازی می‌شود.

شهردار نجف‌آباد گفت: اعتبارات پیش‌بینی شده از سال ۹۵ تاکنون، ۱۴۰ میلیارد تومان بوده است. چنان‌چه بخواهیم این میزان هزینه را ارزیابی کنیم، باید بیشتر از ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش پروژه را با توجه به تجهیزات عمده‌ای که نصب شده است، در نظر بگیریم.

به گزارش ایمنا، شهردار نجف‌آباد به همراه مدیرکل اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان در بازدید از کشتارگاه بزرگ صنعتی این شهر به ارائه توضیحاتی پیرامون عملیات اجرایی این پروژه پرداخت.

کد خبر 588459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.