آتش‌سوزی سوادکوه شمالی با اعزام بالگرد مهار شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران از مهار آتش‌سوزی در دو هکتار از عرصه‌های طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی با پرواز و آبپاشی بالگرد خبرداد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ مجید ذکریایی اظهار کرد: حوالی ظهر امروز _پنجشنبه بیست و سوم تیرماه_ وقوع یک مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی محدوده اطراف سد سنبل‌رود سوادکوه شمالی به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش شد که در کمترین زمان ممکن نیروها برای مهار آتش‌سوزی به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان این‌که مساحت محدوده آتش‌سوزی حدود دو هکتار بود، گفت: پوشش گیاهی محدوده دچار حریق، جنگلی- مرتعی است و با توجه به وجود درخت‌های سوزنی‌برگ و خشک بودن پوشش گیاهی در این فصل، سرعت پیش‌روی آتش کمی بیشتر از شرایط معمول بود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران ادامه داد: باتوجه به گرمی نسبی دما هوا در منطقه امکان مهار آتش‌سوزی از سوی نیروهای یگان حفاظت به طور کامل امکان‌پذیر نشد و در نهایت با همراهی مدیریت بحران استانداری مازندران، بالگرد به منطقه اعزام شد.

ذکریایی با بیان اینکه پیگیری های استاندار مازندران در ماه های گذشته برای تحویل چند فروند بالگرد به استان اکنون برای مهار آتش سوزی و جلوگیری از خسارت‌های بیشتر به عرصه های ملی اکنون به کار گرفته شده و تاثیرش مثبتش را گذاشته است، گفت: با تلاش جمعی و همراهی گروه هوایی مهار آتش با بالگرد و نیروی یگان حفاظت منابع طبیعی آتش‌سوزی در منطقه مهار شد.

وی درباره عامل وقوع آتش‌سوزی نیز تصریح کرد: آتش‌سوزی بر اثر عامل انسانی و بی‌توجهی‌هایی که در عرصه‌های طبیعی رخ می‌دهد ایجاد شده است. همواره از مسافران و شهروندان درخواست می‌کنیم که تا حد امکان از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش نیز هنگام خروج از عرصه از خاموش شدن کامل بقایای آتش اطمینان یابند، اما متاسفانه این بی‌توجهی‌ها همچنان مشاهده می‌شود.

گفتنی است؛ طبق آمارهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵۲ هکتار از عرصه‌های جنگلی زیر پوشش این اداره کل دچار حریق شد که حدود ۲۵ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۹ است. در منطقه زیر پوشش منابع طبیعی غرب مازندران نیز طی سال ۱۴۰۰ آتش‌سوزی عرصه‌های جنگلی و مرتعی ۱۵۳ درصد افزایش یافت.

منبع: ایرنا

کد خبر 588204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.