فروش زمین‌های تالاب شیلات تصمیمی نادرستی است

عضو شورای اسلامی شهر آستارا گفت: هر گونه ساخت‌وساز در زمین تالاب شیلات به دلیل مردابی بودن و بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی در آینده به لحاظ استحکام و ایمنی با مشکل مواجه می‌شود.

سروش وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اوایل دهه ۹۰ زمین تالاب زیبای شیلات در محدوده شهری از طریق مزایده عمومی در تهران به سه فرد واگذار شده و فروش این نعمت خدادادی توسط شیلات تصمیمی غیرمنطقی و غیرعقلانی بوده است.

وی ادامه داد: در دوره سوم شورای اسلامی شهر با استانداری گیلان مکاتبه‌ای انجام دادیم تا تالاب و زمین‌های اطراف آن را به شهرداری آستارا واگذار کند، اما استانداری طی نامه‌ای پاسخ داد که زمین متعلق به شیلات است و این سازمان می‌تواند آن را از طریق مزایده عمومی به فروش برساند.

عضو شورای اسلامی شهر آستارا با بیان اینکه تالاب شیلات، زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و آبزیان بود و در حال حاضر نیز تعداد اندکی از این جانوران در تالاب باقی مانده‌اند که نفس‌های آخر را می‌کشند، اضافه کرد: تا اوایل دهه ۹۰ با آغاز فصل زمستان، بسیاری از گونه‌های مختلف پرندگان از سراسر اروپا و آسیا به تالاب شیلات مهاجر می‌کردند و به لحاظ بصری جلوه بسیار زیبایی به تالاب می‌بخشیدند و شهروندان نیز در طول روز با حضور در حاشیه تالاب و غذا دادن به این پرندگان اوقات خود را سپری می‌کردند.

وی با بیان اینکه این تالاب آب شیرین تنها متعلق به شیلات نیست، بلکه یک ثروت بزرگ ملی است که دولت می‌توانست اکوسیستم محیط زیست طبیعی و بکر آن را به عنوان یک منطقه گردشگری برای تمام هموطنان حفظ کند، تصریح کرد: هر گونه ساخت‌وساز در زمین تالاب شیلات به دلیل مردابی بودن و بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی در آینده به لحاظ استحکام و ایمنی با مشکل مواجه می‌شود.

وظیفه خاطرنشان کرد: تالاب شیلات در حاشیه بلوار ترانزیتی سفیر امید و در نزدیکی ساحل دریای خزر این شهر قرار دارد و محل تردد کامیون‌های ترانزیتی به گمرک و شهروندان و مسافران به طرح سالم‌سازی دریا و بازار بزرگ ساحلی است و هر نوع ساخت‌وساز در این منطقه باعث ایجاد ترافیک شدید می‌شود.

کد خبر 587857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.