ایجاد سازمان منطقه‌ای محیط‌زیست در دستور کار قرار دارد

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست مسئله محیط‌زیست را یک مسئله فراگیر و فرامرزی دانست و گفت: امیدوارم نشست وزرای محیط‌زیست منطقه، پیش درآمدی بر گسترش روابط در همه زمینه‌ها باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی سلاجقه در آئین افتتاحیه نشست منطقه‌ای وزیران محیط‌زیست که امروز سه‌شنبه_ بیست و یکم تیرماه_ برگزار شد، اظهار کرد: آنچه امروز وزرای کشورهای دوست و برادر را در اینجا گرد هم آورده است، تأکیدات رئیس‌جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اولویت ارتباط با کشورهای دوست و همسایه و بحث محیط‌زیست است.

مسئله محیط‌زیست، یک مسئله فراگیر و فرامرزی است

وی با بیان اینکه امروز مسئله محیط‌زیست، یک مسئله فراگیر و فرامرزی است که ارکان حیات را یا ثبات می‌بخشد یا با چالش روبرو می‌کند، افزود: متأسفانه امروزه مخاطرات محیط‌زیستی به نحو چشمگیری افزایش‌یافته و زندگی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور تصریح کرد: پیرو تکلیف رئیس‌جمهوری به وزیر امور خارجه و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست مبنی بر حل مشکل گردوغبار در منطقه، مذاکرات دو و چندجانبه‌ای با مسئولان محیط‌زیست کشورهای هم‌جوار و اسلامی صورت گرفت که منجر به ایجاد همگرایی و هم‌سویی بین این کشورها شد و اتفاق‌نظر بر حل مشکل گردوغبار به وجود آمد.

وی بابیان اینکه ایجاد سازمان منطقه‌ای محیط‌زیست، دبیرخانه و گروه کارشناسی پیگیری مصوبات این نشست، در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: هدف نهایی از نشست امروز، ایجاد همگرایی برای تثبیت محیط منشأ با استفاده از فناوری‌های نوین و روش‌های دانش‌بنیان است. هرچند نشست امروز تمام مسائل زیست‌محیطی را در برمی‌گیرد اما به‌طور ویژه به موضوع گردوغبار می‌پردازد.

سلاجقه افزود: متأسفانه برخی اوقات، تحریم‌ها باعث شده که این سازمان‌ها به تکالیف خود عمل نکنند، درحالی‌که سازمان ملل می‌بایست وظایف خود را در قبال همه کشورها انجام دهد.

کد خبر 587710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.