اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از همین هفته آغاز می‌شود

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت: نیروی انسانی عامل پیش‌برنده و بسترساز پیشرفت کشور در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و به خصوص در موضوع تعلیم و تربیت است که در ساحت تعلیم و تربیت، معلم محور اصلی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق ستاری‌فرد، امروز _ یکشنبه نوزدهم تیرماه _ در مراسم افتتاحیه یادواره شهید ابراهیم هادی (مسابقات ورزشی سراسر کشور مرد)، اظهار کرد: یاد و خاطره همه شهدای اسلام و انقلاب، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و ۴۰ هزار معلم و محصل شهید را گرامی می‌داریم.

وی افزود: خوشحالم که پس از ۱۴ سال این مسابقات احیا شد و تشکر می‌کنم از حضور پر شور همه شرکت‌کنندگان در سطوح منطقه‌ای، استانی و کشوری و میزبانی بسیار عالی استان اصفهان و تشکر می‌کنم از همه مدیران استانی و معاونان تربیت بدنی و سلامت که شادی و نشاط و هیجان را به محیط تعلیم و تربیت تزریق کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مهم‌ترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی است. نیروی انسانی عامل پیش‌برنده و بسترساز پیشرفت کشور در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و به خصوص در موضوع تعلیم و تربیت است که در ساحت تعلیم و تربیت، معلم محور اصلی است.

وی گفت: معلم مهم‌ترین رکن تحول‌ساز در حوزه آموزش و پرورش است. معلم محور تحول در تحقق سند تحول بنیادین است و معلم توانمند، سالم و شاداب قطعاً می‌تواند عامل پیشران در تحقق اهداف تربیتی باشد.

ستاری‌فرد تصریح کرد: ساحت زیستی و بدنی که مورد توجه و تاکید بوده، بسترساز تحقق اهداف سایر ساحت‌های شش‌گانه است و مبتنی بر همین موضوع مسابقات ورزشی فرهنگیان آغاز شد و هم اکنون در آغاز راه قرار داریم.
وی اضافه کرد: این مسابقات قطعاً عامل پیشران و پیش‌برنده ورزش دانش‌آموزی است و هرچه بتوان در حوزه ورزش فرهنگیان سرمایه‌گذاری کرد، این سرمایه به حوزه دانش‌آموزی سرازیر خواهد شد و از این رو افراد شرکت‌کننده در سطح کشوری می‌توانند سفیران ورزش دانش‌آموزی و نشاط و شادابی باشند.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: طرحی در وزارت‌خانه با عنوان «هر معلم یک مربی ورزش» در حال بررسی است و افراد شرکت‌کننده در سطوح عالی والیبال و تنیس روی میز می‌توانند در حوزه استعدادیابی دانش‌آموزان مؤثر باشند. وی افزود: به یاری خدا با حضور این افراد در میدان ورزش در طول سال تحصیلی بتوانیم نشاط که مایه تحول است را در محیط مدرسه و محیط تعلیم و تربیت در طول سال تحصیلی دنبال کنیم. در کنار برگزاری مسابقات ورزشی حتماً موارد فرهنگی و تربیتی مد نظر است.
ستاری‌فرد خاطرنشان کرد: اگر طرح‌های ما مزین به نام شهدای گرانقدر است، این یکی از نشانه‌هایی است که می‌توانیم از طریق فرآیندهای ورزشی و برنامه‌های تربیتی موضوعات مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنیم.

وی تصریح کرد: به یاری خدا در حوزه ورزش دانش‌آموزی و فرهنگیان که در آغاز راه آن قرار داریم و به دنبال استقرار نظام مبتنی بر عدالت در تلاش هستیم که در جای جای کشور بتوانیم مسابقات را پوشش دهیم و افراد حاضر بتوانند نسبت به پشتیبانی از ورزش دانش‌آموزی کمک‌کننده و همراه حوزه تربیت بدنی و سلامت دانش‌آموزان باشند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص رتبه‌بندی معلمان، خاطرنشان کرد: به لطف خدا از سال ۸۴ تاکنون موضوع رتبه‌بندی مدنظر بود، اما عملیاتی نشد تا اینکه در برنامه‌های تبلیغاتی رئیس جمهور، موضوع رتبه‌بندی به عنوان مطالبه و حق حقوقی فرهنگیان مورد توجه قرار گرفت.
ستاری‌فرد گفت: رتبه‌بندی یکی از عاملان و آثار تحول است و در سند تحول بنیادین نیز مورد توجه قرار گرفت، اما در طول ۱۰ سال اجرای سند تحول، مورد توجه نبود تا اینکه با روی کار آمدن دولت سیزدهم این قانون تصویب و آئین‌نامه ابلاغ شد و فردا ساعت ۱۰ آخرین جلسه شیوه‌نامه اجرایی رتبه‌بندی برگزار می‌شود و به یاری خدا از همین هفته و هفته آینده اجرای رتبه‌بندی آغاز خواهد شد.
وی گفت: در برخی رسانه‌ها نیز مواردی مبنی بر اشکالات آئین‌نامه مطرح شد و سازمان برنامه و بودجه با پیگیری‌های وزیر، قول مساعد دادند که همه مطالبات فرهنگیان در حوزه رتبه‌بندی طی ماه‌های گذشته نیز یک‌جا پرداخت می‌شود.

کد خبر 587235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.