نقشه‌برداری دیجیتالی برای تحقق هدف صفر انتشار کربن در کانادا

کمپانی فناوری توسعه پایدار کانادا در نظر دارد نقشه‌هایی دیجیتالی با دقت بالا از ۱۰۰ شهر سراسر کشور تهیه کند به این امید که در تحقق هدف صفر انتشار کربن، گام مهمی بردارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران کمپانی فناوری توسعه پایدار کانادا پس از قرارداد خود با شرکت Ecopia AI و تأمین بودجه مورد نیاز برای آن، به نقشه‌هایی سه‌بعدی و دیجیتالی در ۱۰۰ شهر در سراسر کشور دسترسی پیدا خواهند کرد. در پی این اقدام، امکان نظارت بسیار دقیق‌تر بر شهرهای مشمول فراهم خواهد شد و در نتیجه مدیران خواهند توانست از فناوری دوقلوی دیجیتال برای ارائه نوآوری‌هایی جهت تحقق هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ بهره ببرند.

تا پیش از این اقدام، نظارت دقیقی بر مناطق شهری کانادا وجود نداشت و در نتیجه، مدیران نمی‌توانستند در اعمال اقدامات لازم به منظور رسیدن به هدف صفر انتشار کربن خیلی موفق عمل کنند. با این حال، نقشه‌های دیجیتالی جدید نه‌تنها در شناسایی بسیاری از مشکلات شهری مؤثر خواهد بود، بلکه به عنوان اساس بسیاری از نرم‌افزارهایی عمل خواهد کرد که به تسهیل رشد اقتصادی، توسعه اجتماعی و تاب‌آوری اقلیمی کمک می‌کند. این نقشه‌ها در افزایش کارآمدی مدیریت و بهبود تصمیم‌گیری میان برنامه‌ریزان شهری نقش مهمی ایفا خواهد کرد، ضمن این‌که در توسعه نرم‌افزارهایی جهت بهبود ایمنی، حمل‌ونقل، امنیت عمومی و ارتباط از راه دور سهیم خواهد بود. در واقع، نقشه‌های سه‌بعدی، اساسی برای شکل‌گیری دوقلوی دیجیتال است که از طریق افزایش دسترسی به داده‌های ضروری شهری به هوشمندسازی، افزایش امنیت و توسعه پایدار در سراسر شهرهای کانادا کمک می‌کند.

مدیران پروژه امیدوار هستند که نقشه‌برداری دیجیتالی از شهرها، برنامه‌ریزان را در مدیریت بهتر شهرها و اعمال اقداماتی نظیر نصب پنل‌های خورشیدی، ارزیابی میزان سایبان ایجاد شده توسط درختان و شناسایی مناطقی با بیشترین احتمال وقوع سیل یاری کند.

شرکت Ecopia AI در قرارداد خود با کمپانی فناوری توسعه دیجیتال کانادا متعهد شده است از تکنولوژی هوش مصنوعی خود برای توسعه نقشه‌های دیجیتالی با وضوح بسیار بالا از شهرهای سراسر کشور بهره گیرد و در نهایت، نقشه‌هایی سه‌بعدی در اختیار مدیران قرار دهد تا به آن‌ها در شناسایی بهتر مشکلات شهری و تصمیم‌گیری کارآمدتر کمک کند. در این نقشه‌ها جزئیات ساختمان‌ها، خیابان‌ها، خط آهن، پیاده‌روها، پارکینگ‌ها، استخرهای شنا، زمین‌های ورزشی، زمین‌های بدون استفاده، چمن‌زارها و حتی کوچه‌ها قابل مشاهده و بررسی خواهد بود.

نقشه‌برداری دیجیتالی برای تحقق هدف صفر انتشار کربن در کانادا

کد خبر 587174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.