فدراسیون جودو ایران از تعلیق خارج شد!

فدراسیون جودوی ایران دو الی سه هفته دیگر با صدور رای نهایی از طرف فدراسیون جهانی از تعلیق خارج خواهد شد تا تیم‌های ملی و جودوکاران ملی‌پوش به‌روال قبل در تورنمنت‌های مختلف آسیایی و جهانی شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نزدیک به دو سال از تعلیق جودوی ایران با اقدام کمیته‌انضباطی اتحادیه جهانی جودو و اجرای آن در دادگاه حکمیت ورزش، به‌دلیل حضور نیافتن ملی‌پوشان کشورمان در مقابل جودوکاران رژیم‌صهیونیستی می‌گذرد. آن رای که ابتدا چهار سال بود و سپس با دو سال کاهش پیدا کرد در روز نهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ صادر شد و در طول این مدت اهالی جودوی ایران از حضور در هرگونه مسابقات و برنامه‌های آسیایی و جهانی محروم بودند.

در چند ماه گذشته تیم‌ملی جودوی کشورمان با تلاش‌های فدراسیون چند اردوی مشترک در عراق و روسیه برگزار کرد تا آماده خروج از تعلیق شود.

اکنون از فدراسیون جودو خبر می‌رسد که با وجود فاصله چندماهه به پایان این حکم (نهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) تا کمتر از یک‌ماه دیگر جودوی ایران از تعلیق خارج می‌شود.

فدراسیون جودو و تیم‌های ملی آن می‌تواند در مسابقات همبستگی کشورهای آسیایی، مسابقات بازی‌های آسیایی و تورنمنت‌هایی که به کسب سهمیه المپیک مربوط می‌شود شرکت کنند.

لازم به ذکر است دادگاه حکمیت ورزش پرونده تعلیق جودوی ایران را به فدراسیون جهانی جودو ارجاع داده و ۲۰ روز دیگر رای نهایی از طرف فدراسیون جهانی جودو صادر می‌شود و به احتمال بسیار فراوان فدراسیون جودوی ایران به حالت سابق و دوران عادی‌اش بازخواهد گشت و دیگر تعلیقی در کار نخواهد بود.

همچنین فدراسیون ایران مجوز مسابقات همبستگی بازی‌های کشورهای آسیایی و سهمیه المپیک گرفته تا ملی‌پوشان رده‌ها و اوزان مختلف در عرصه‌های آسیایی و جهانی به‌روی تاتامی بروند و از حق خودشان و جودوی ایران دفاع کنند که این نیز نشان از رفع تعلیق جودوی ایران می‌دهد.

کد خبر 587158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.