رفع معضلات اصفهان نیازمند همکاری مدیریت کلان است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای رفع معضلات باید در استان اصفهان اقدامات داخلی انجام شود، این فرایند نیازمند همکاری بین استانی و داخل شهری مدیران، هم‌افزایی، همکاری و مدیریت کلان است.

محمد نور صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ظرفیت‌ها و نقاط ضعف استان اصفهان، اظهار کرد: اینکه گفته شود هر کدام از استان‌های کشور به طور مطلق برخوردار یا محروم هستند، تعبیر نادرستی است، تمام استان‌های کشور از جمله استان اصفهان علاوه‌بر ظرفیت‌های خوب، نقاط ضعفی نیز دارند.

وی با بیان اینکه اصفهان استان پهناوری است که از نیروی انسانی، نخبه‌های علمی، صنعتی و اقتصادی برخوردار است، اما در کنار آن نقاط ضعف بسیاری نیز وجود دارد، ادامه داد: اصفهان یک شهر تاریخی با قابلیت‌های بسیار خوب است، اما به دلیل دغدغه‌ها، مهاجرت غیرقابل کنترل و ضابطه‌مندی که در آن اتفاق افتاده است، مورد بی‌مهری و کم‌توجهی‌ها واقع شده است که به مرور نقاط قوت آن به نقاط ضعف تبدیل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان از نظر محیط زیست و آلودگی هوا غیربرخوردار محسوب می‌شود، صنایع مختلف در استان مستقر است، این در حالی است اصفهان جزو استان‌هایی با درصد بیکاری بالا است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان بیکاری در بعضی از استان‌ها صفر است و حتی متقاضیان نیروی کار از استان‌های دیگر هستند، اما اصفهان از این شرایط برخوردار نیست و در این بخش مشکلاتی وجود دارد.

صالحی در خصوص لزوم توجه به زیرساخت‌های گردشگری استان اصفهان، اظهار کرد: اصفهان زیرساخت‌های کافی برای گردشگری دارد و توجه به این بخش باید در اولویت قرار گیرد، در حال حاضر به این بخش توجه کافی نشده است.

وی تصریح کرد: از سویی صنایع دستی و آثار تاریخی اصفهان در معرض تهدید است و در مجموع به دلیل بی‌مهری‌هایی که به اصفهان شده یا به دلیل ذهنیت‌های نادرستی که وجود داشته است، ظرفیت‌های استان مورد توجه واقع نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای رفع معضلات باید در استان اصفهان اقدامات داخلی انجام شود، این فرایند نیازمند همکاری بین استانی و داخل شهری مدیران خواهد بود، مشارکت آنها با یکدیگر برای رفع معضلات در شهر و استان اصفهان امری ضروری است. از سوی دیگر رفع بخشی دیگر از معضلات شهری نیازمند هم‌افزایی، همکاری و مدیریت کلان است.

کد خبر 587033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.