۲ فوتی و ۱۰ مصدوم در واژگونی اتوبوس محور کوهدشت- مشهد

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: در واژگونی اتوبوس محور کوهدشت _ مشهد دو نفر فوت کرده و ۱۰ نفر از مصدومان نیز راهی بیمارستان شدند، این اتوبوس به صورت دربستی کرایه شده بود و پاسگاه‌های بین راهی استان لرستان هم تاییدیه حرکت آن را صادر کرده بودند.

به گزارش ایمنا، فرهاد مهریاری اظهار کرد: حادثه واژگونی اتوبوس در محور کوهدشت _ مشهد، ساعت دو بامداد، پس از شش ساعت از زمان حرکت، در انتهای حوزه استان لرستان و در ابتدای حوزه راهداری استان مرکزی در محور بروجرد _ اراک اتفاق افتاد.

وی افزود: در این سانحه دو نفر فوت کرده و ۱۰ نفر از مصدومان نیز راهی بیمارستان شدند.

مدیرکل دفتر ایمنی سازمان راهداری ادامه داد: راننده به علت مشاهده نقص فنی در سیستم ترمز اتوبوس پس از عبور از چندین سرازیری، تلاش کرد اتوبوس را در گریزگاه پیش از پیچ‌های انتهایی سرازیری مسیر متوقف کند که در انتهای شیب راه با خاکریز برخورد می‌کند و در نتیجه اتوبوس واژگون شد.

وی افزود: اتوبوس ۵۷ سرنشین داشته که سه نفر راننده و دو نفر خدمه و بقیه مسافر بودند، ضمن اینکه اتوبوس ۴۴ صندلی داشته و بقیه سرنشینان، با توجه به گزارش‌های استانی، کودک بوده‌اند که بلیتی هم بابت آنها فروخته نشده است.

مهریاری تصریح کرد: متأسفانه پاسگاه‌های بین راهی استان لرستان هم این موضوع را کنترل نکرده‌اند و اعمال قانون نشده و تاییدیه حرکت اتوبوس صادر شده است.

منبع: فارس

کد خبر 586491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.