عصرانه خبری علم‌وفناوری ۱۵ تیر

در این بسته خبری در مورد اینکه مک بوک پرو M2 اپل در بنچمارک‌ها XPS 13 پلاس را شکست داد، موتورولا از موتو X30 پرو اواخر ماه جاری رونمایی می‌کند و واتساپ مهلت پاک کردن پیام‌های ارسالی را بیشتر می‎‌کند، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

سامسونگ گلکسی S22 اولت را رکورد فروش تمامی مدل‌های سری گلکسی نوت را شکست!

سامسونگ، روی فروش دستگاه‌های پرچم‌دار خود به شکلی جدی تمرکز کرده است. عرضه اسمارت‌فون گلکسی S22 اولت‌را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ موجب شد تا غول فناوری کره‌ای، سری گلکسی نوت را با مدل‌های پرچم‌دار سری گلکسی S ادغام کند.

سامسونگ قابلیت‌های قلم S Pen سری گلکسی نوت را در خانواده گلکسی S22 پیاده‌سازی کرد و مدعی شد که عرضه یک‌سری مجزا از هندست‌ها صرفاً به بهانه قابلیت‌های قلم احتمالاً اقدامی بی‌معنا قلمداد می‌شود.

با این حال چنین تصمیمی برای سامسونگ خوش‌یمن بوده است؛ چرا که این برند کره‌ای تاکنون موفق به فروش بیش از ۱۱ میلیون دستگاه گلکسی S22 اولت‌را شده است. این رقم در مقایسه با آمار فروش کلیه دستگاه‌های سری گلکسی نوت تا به امروز به میزان قابل‌توجهی بیش‌تر است.

واتساپ مهلت پاک کردن پیام‌های ارسالی را بیشتر می‎‌کند

برنامه واتساپ قصد دارد در به‌روزرسانی‌های بعدی خود زمان حذف پیام‌ها را به دو روز و ۱۲ ساعت افزایش دهد.

واتساپ چندین ویژگی جدید را روی پلتفرم خود آزمایش کرده است، از جمله واکنش‌های جدید ای موجی و بهبود حریم خصوصی، مانند مخفی کردن تصاویر نمایه و مخفی کردن آخرین زمان آنلاین بودن برای مخاطبان خاص. این برنامه در حال حاضر قصد دارد، یک ویرایشگر آیکون گروه و افزایش زمان حذف پیام‌ها نیز را به کاربران خود معرفی کند.

پلتفرم پیام‌رسانی واتساپ در حال آزمایش توانایی ایجاد آیکون‌های سفارشی برای گروه در نسخه دسکتاپ است. همچنین توجه داشته باشید که این ویژگی از سال گذشته برای کاربران بتا واتساپ در سیستم عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است. در حال حاضر، طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد این ویژگی بر دسکتاپ است.

لپ‌تاپ گیمینگ کوچک GPD Win Max 2 با پردازنده 6800U یا 1260P

لپ‌تاپ گیمینگ (و همزمان کنسول دستی) کوچک GPD Win Max 2 از یک نمایشگر ۱۰.۱ اینچی با وضوح 1600p استفاده می‌کند. مشخصاً GPD مسیری متفاوت از Steam Deck / AYANEO / AYN / AOKZOE را در پیش گرفته که همگی تنها کنسول‌های دستی بدون کیبورد هستند. Win Max 2، اما یک نوت بوک کوچک با صفحه کلید کامل و همچنین گیم‌پد است. در واقع این مدل تنها برای گیمینگ نیست و حتی از فرمان‌های لمسی و قلم نیز پشتیبانی می‌کند.

این دستگاه در دو پیکربندی عرضه خواهد شد، پردازنده Core i5 1260P از خانواده Alder Lake اینتل با ۱۲ هسته ۱۶ رشته و گرافیک مجتمع با ۹۶ واحد اجرایی (Xe LP) یا پردازنده Ryzen 7 6800U با هشت هسته ۱۶ رشته و گرافیک مجتمع Radeon 680M.

عرضه نسخه‌ای ویژه از شیائومی 12T با تراشه مدیاتک

سری شیائومی 12T دو مدل پایه و پرو را شامل می‌شود که مدل پایه با نام رمز Plato و مدل پرو هم با نام رمز Diting شناخته می‌شود.

شیائومی اخیراً از گوشی‌های سری 12S رونمایی کرد که احتمالاً هیچ‌کدام وارد بازار جهانی نمی‌شوند. با این حال انتظار می‌رود، غول فناوری چینی سری 12T را برای بازار جهانی آماده کرده باشد و اکنون یکی از منابع دنیای فناوری اطلاعاتی در خصوص تراشه مورد استفاده در این سری را مطرح کرده است.

طبق گفته‌ها، ظاهراً سری شیائومی 12T دو مدل پایه و پرو را شامل می‌شود که مدل پایه با نام رمز Plato و مدل پرو هم با نام رمز Diting شناخته می‌شود.

آپدیت اندروید ۱۲ گلکسی A21s، گلکسی A02s و A03s سامسونگ منتشر شد

سه گوشی گلکسی A21s، گلکسی A02s و A03s سامسونگ آپدیت اندروید ۱۲ را در کنار رابط کاربری One UI 4.1 دریافت کردند. این آپدیت همچنین شامل بسته امنیتی خردادماه می‌شود که ۶۵ باگ مختلف را برطرف خواهد کرد.

آپدیت اندروید ۱۲ برای سه گوشی فوق شامل قابلیت‌های مختلفی می‌شود که از آن جمله می‌توان به بهبود اپلیکیشن‌های سامسونگ اشاره کرد. برای مثال، در اپلیکیشن گالری نحوه مرتب شدن آلبوم‌ها بهبود یافته و همچنین یک قابلیت Stories به آن اضافه شده است. روشی نیز برای ری‌مستر کردن عکس‌های قدیمی ارائه شده و شما همچنین خواهید توانست عکس‌های ویرایش‌شده را به حالت اول برگردانید.

از طرفی، یک قابلیت خوب حریم خصوصی اضافه شده که به شما اجازه خواهد داد تا اطلاعات زمان و مکان عکس‌ها را قبل از به‌اشتراک‌گذاری آن‌ها پاک کنید. در بخش حریم خصوصی یک قابلیت دیگر نیز ارائه شده که شامل نشانگرهایی برای فعال بودن دوربین یا میکروفون می‌شود.

موتورولا از موتو X30 پرو اواخر ماه جاری رونمایی می‌کند

موتورولا قصد دارد به‌زودی از گوشی هوشمند موتو X30 پرو با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی رونمایی کند.

شرکت چینی موتورولا پیش‌تر به طور رسمی تأیید کرد که قرار است از گوشی هوشمند جدیدش با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اواخر تیر ماه سال‌جاری (ماه جولای) رونمایی کند، اما در مورد نام این گوشی هوشمند خبرهای ضدونقیض زیادی وجود دارد. شایعات قبلی از این گوشی هوشمند به عنوان گوشی موتورولا Frontier یاد می‌کردند، اما در جدیدترین شایعات این گوشی قرار است با نام موتورولا موتو X30 پرو در اختیار کاربران قرار بگیرد. ظاهراً موتورولا قرار است از سنسور بسیار بزرگی به عنوان دوربین اصلی این گوشی بهره ببرد که اندازه‌ی آن به ۱/۱٫۲۲ اینچ می‌رسد. این شرکت قصد دارد با ارائه‌ی این سنسور دوربین تجربه‌ی عکاسی حرفه‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد.

مک بوک پرو M2 اپل در بنچمارک‌ها XPS 13 پلاس را شکست داد

مک بوک پرو M2 اپل توانسته XPS 13 پلاس دل را با پردازنده Core i7-1260P اینتل در بنچمارک‌ها شکست دهد. هر چند XPS 13 در بخش حافظه و طراحی بهتر از مک بوک پرو M2 عمل می‌کند، اما در بخش عملکرد پردازشی واقعاً حرفی برای گفتن در برابر آن نداشته است.

اخیراً ویدئویی توسط یک یوتیوبر به نام Dave2D منتشر شده بود که نشان می‌داد XPS 13 پلاس توانسته مک بوک پرو M1 را در عملکرد CPU شکست دهد. اما حالا به نظر می‌رسد که اپل انتقام آن را با لپ تاپ جدید خود گرفته است. کانال Max Tech با انتشار ویدئویی، لپ‌تاپ ۱۸۴۹ دلاری XPS 13 پلاس را در برابر لپ‌تاپ ۱۶۹۹ دلاری مک بوک پرو M2 قرار داده است.

کد خبر 586465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.