اجرای طرح ارزیابی تعالی سازمانی در ۱۵ سازمان شهرداری اصفهان

مدیرکل نوسازی و تحول شهرداری اصفهان از اجرای طرح «ارزیابی تعالی سازمانی» برای ۱۵ سازمان و پنج شرکت وابسته به شهرداری اصفهان تا پایان تیرماه خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدمصطفی اعتصامی اظهار کرد: ارزیابی سازمانی، موضوعات مختلفی همچون عملکرد کارکنان، برنامه و بودجه سازمان را مورد سنجش قرار می‌دهد و ارزیابی تعالی سازمانی به عنوان مرتبه‌ای بالاتر، کل یک سازمان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه طرح ارزیابی تعالی سازمانی یک مدل ملی است که معیارها و الگوی مشخصی را برای سنجش مدنظر دارد، افزود: اجرای این طرح از سابقه‌ای ۲۰ ساله در کشور برخوردار است و شرکت‌های بزرگی در این فرایند شرکت می‌کنند.

مدیرکل نوسازی و تحول شهرداری اصفهان با بیان اینکه ارزیابی تعالی سازمانی هر سال به صورت ملی در کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: شهرداری اصفهان امسال این طرح را در قالب خودارزیابی و با استفاده از ارزیابان بیرونی اجرا می‌کند تا وضعیت سازمان‌های خود را مورد سنجش قرار دهد.

وی تأکید کرد: این فرآیند در شهرداری اصفهان با استفاده از ارزیاب‌های متخصص انجام می‌شود و در کنار ارزیابان ارشد، ارزیابانی از مجموعه شهرداری، سازمان‌ها، معاونت‌ها و مناطق نیز انتخاب و مشغول به کار شده‌اند.

اعتصامی با بیان اینکه فرآیند ارزیابی از اوایل تیرماه در شهرداری اصفهان آغاز شده است و تا پایان این ماه ادامه دارد، گفت: هدف ما در این مرحله ارزیابی ۱۵ سازمان و پنج شرکت وابسته به شهرداری اصفهان است که طی دو روز کاری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این ارزیابی سازمان بر اساس اظهارنامه‌ای که ارائه کرده، با معیارها و الگوهایی که در مدل تعالی معرفی شده است، سنجیده و در نهایت هم گزارش این ارزیابی به آن به سازمان منعکس می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تحول شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این گزارش نقاط قوت و قابل بهبود شناسایی و معرفی می‌شود تا سازمان‌ها بتوانند برای بهبود وضعیت خود اقدام کنند و سازمانشان را به سمت سازمان‌های متعالی سوق دهند.

کد خبر 586402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.