رشد ۱۲۵ درصدی خرید تضمینی گندم در اصفهان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان با اشاره به خرید ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن گندم از ابتدای خردادماه تاکنون، گفت: این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۲۵ درصد رشد داشته است.

محسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به شروع خرید تضمینی گندم از ابتدای خردادماه، اظهار کرد: تاکنون، ۲۷ هزار و ۷۰۰ تن گندم از کشاورزان اصفهانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی گندم خریداری شده در این مدت، ۲,۸۱۷ میلیارد ریال بوده است، افزود: این گندم‌ها توسط ۳۲۵۹ کشاورز در قالب ۶۲۳۰ محموله به اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان تحویل داده شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: ارزش وزنی گندم خریداری شده از کشاورزان اصفهان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۲۵ درصد افزایش داشته است که نشان‌دهنده استقبال کشاورزان از خرید تضمینی گندم است.

ضیایی اضافه کرد: ۱۳ هزارتن از گندم‌های خریداری شده تاکنون به سیلوها و مراکز دولتی حمل شده است.

وی ادامه داد: کشاورزان شهرستان‌های مهاباد و اردستان ابتدا اقدام به فروش و تحویل گندم کرده و پس از آن کشاورزان سایر شهرستان‌ها ازجمله آران و بیدگل، کاشان و شرق استان ازجمله جرقویه، هرند، زیار و ورزنه نیز برای فروش گندم تولیدی خود به دولت اقدام کرده‌اند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: مبلغ خرید تضمینی گندم امسال توسط دولت افزایش یافته و به هر کیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسید که منجر به رشد میزان گندم تحویلی به دولت شد.

کد خبر 586380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.