ضرورت ایجاد مدیریت یکپارچه فرهنگی در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایجاد مدیریت یکپارچه فرهنگی در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت ضروری است، برای برنامه‌ریزی صحیح در اجرای مأموریت‌ها باید مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران با نیازسنجی و پژوهش‌های موضوعی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور امروز -پانزدهم تیرماه_ در جلسه بررسی روند چگونگی اجرای برنامه‌های اوقات فراغت با سازمان‌های شهرداری تهران، اظهار کرد: متولی اصلی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی اوقات فراغت شهروندی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران است و بر اساس وظایف محوله، سایر سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات کل شهرداری تهران در حوزه کارکنان و شهروندی برای فصل تابستان و اوقات فراغت باید پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه امسال بعد از دو سال تعطیلی برنامه‌های فراغتی و تفریحی، بسیاری از شهروندان طالب استفاده از برنامه‌های اوقات فراغت شهرداری هستند، ادامه داد: امسال خیل عظیمی از مردم از برنامه‌ها استقبال خواهند کرد که این خود یک فرصت و ظرفیت بزرگی را در اختیار مدیریت شهری قرار می‌دهد تا با ارائه برنامه‌های پربار سطح نشاط اجتماعی در جامعه را ارتقا دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برگزاری جلسات مشترک بین سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران پیرامون اوقات فراغت ضروری است، این دست از نشست‌ها زمینه‌ساز افزایش هم‌افزایی به منظور استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر است تا موانعی همچون بودجه و امکانات نتواند مانع از تحقق اجرای برنامه‌ها شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار برنامه‌ریزی برای شهروندان، توجه به اوقات فراغت کارکنان و خانواده‌هایشان بسیار مهم است، زیرا توجه به رفاه و تفریح کارکنان و خانواده‌های آنها کیفیت انجام وظایف محوله را ارتقا خواهد داد، این موضوع برای هر سازمانی نوعی سرمایه‌گذاری محسوب شده و زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری، بهتر شدن روحیه و انگیزه کارکنان خواهد شد.

معدنی‌پور پس از استماع گزارش مربوط به اوقات فراغت سازمان‌های حاضر در جلسه بر توجه ویژه به رفاه و تفریحات و اوقات فراغت پرسنل و خانواده‌هایشان در سازمان‌ها، گفت: برای بالا رفتن کیفیت برنامه‌ها و استفاده بهینه از منابع در اختیار سازمان‌ها برای اوقات فراغت پرسنل، خانواده‌های کارکنان و شهروندان، لازم است که هم‌افزایی بین سازمانی انجام شود و سازمان‌ها از ظرفیت‌های در اختیار خود و با هماهنگی هم به اجرای طرح‌های مشترک بپردازند.

وی در خصوص توجه به ضرورت ایجاد مدیریت یکپارچه فرهنگی در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت، تصریح کرد: برای برنامه‌ریزی صحیح در اجرای مأموریت‌ها باید مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران با نیازسنجی و پژوهش‌های موضوعی باشد، همچنین حوزه‌های مختلف شهرداری را در هدف‌گذاری‌ها جهت برنامه‌ریزی کاربردی و تأثیرگذار کمک کرده و با سنجش اثربخشی برنامه‌ها، باعث ارتقای کیفیت برنامه‌ها شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در خصوص اوقات فراغت و تفریحات نیز مرکز مطالعات باید ضمن رصد وضع موجود، مسیر رسیدن به وضعیت مطلوب تحقیق و پژوهش کند و نتایج پژوهش‌ها جهت برنامه‌ریزی مناسب به سازمان‌ها ارائه شود تا از این طریق برنامه‌ها با توجه به نیازهای روز جامعه به مرحله اجرا درآید.

کد خبر 586370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.