سامانه‌های جدید حمل‌ونقلی در اصفهان رونمایی می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در آینده سامانه‌هایی همچون وسایل نقلیه اشتراکی برای حمل‌ونقل همگانی و غیر موتوری، همچنین دوچرخه در این کلان‌شهر فعال خواهد شد.

حسین حق شناس در بازدید از غرفه خبرگزاری ایمنا در سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به تخصص مورد نیاز در حوزه حمل‌ونقل هوشمند، از نمایشگاه شهر هوشمند بازدید شد تا شرکت‌های فعال در این زمینه شناسایی شود و با محصولات این حوزه آشنا شویم، البته در این زمینه تفاهم‌نامه قبلی منعقد شده در این نمایشگاه با حضور رئیس ستاد حمل‌ونقل معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت کشور پیگیری شد.

وی افزود: در این نمایشگاه محصولات خوبی در حوزه‌هایی همچون پارک حاشیه‌ای، وسایل حمل‌ونقل غیر موتوری، دوچرخه‌ها و سه‌چرخه‌های جدید، اسکوترهای برقی، ثبت تخلف با وسایل جدید، پردازش تصویر، ثبت آمار تردد با تکنولوژی لیزر و استفاده از صداها در کنترل ترافیک خدماتی ارائه شده بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: شرکت‌هایی که در نمایشگاه شهر هوشمند حضور داشتند؛ آمادگی لازم برای ارائه راه‌حل‌هایی در خصوص مسائل شهری داشتند که از ظرفیت آنها استفاده خواهد شد.

حق‌شناس اضافه کرد: هوشمندسازی در حوزه‌های رفتارهای ترافیکی از جمله بهتر رعایت کردن قوانین توسط مردم و یا استفاده بهینه از زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل همچون معابر، عواملی که بر تخلفات مؤثر است، اطلاع‌رسانی به شهروندان برای یافتن مسیر و خدمات مناسب، برنامه‌ریزی سیستم‌های حمل و نقل نتایج بسیار خوبی دارد.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل همگانی، سامانه هوشمند اطلاع‌رسانی زمان رسیدن اتوبوس‌ها راه‌اندازی شده و خودروهای ثبت تخلف پارک حاشیه‌ای نیز به این سیستم مجهز است. همچنین سامانه سیاح در دستور کار قرار گرفته است تا ترافیک با آن مدیریت شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه در آینده سامانه‌هایی همچون وسایل نقلیه اشتراکی برای حمل‌ونقل همگانی و غیر موتوری، همچنین دوچرخه در این کلان‌شهر فعال خواهد شد، اظهار کرد: در نمایشگاه شهر هوشمند مقرر شد با حمایت معاونت ریاست جمهور از ظرفیت شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، در اصفهان بهره ببریم.

کد خبر 586263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.