بخشی‌نگری از آفت‌های نبود توسعه شهرها

شهردار گلپایگان با بیان اینکه یکی از معضلات این شهر بخشی نگری تمام اداره ها و سازمان‌ها است، گفت: در آینده در حوزه هوشمندسازی مراجعه‌ها و هزینه‌هایی که بر دوش بخش‌های مختلف گذاشته می‌شود، به حداقل می‌رسد، لذا بخشی‌نگری می‌تواند یکی از آفت‌های نبود توسعه شهرها باشد.

پیمان شکرزاده در بازدید از غرفه خبرگزاری ایمنا در سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در این نمایشگاه حضور یافته‌ایم در جهت اینکه دستاوردهایی برای شهر گلپایگان در حوزه هوشمندسازی داشته باشیم، از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازید داشته‌ایم، هر چند بعضی از غرفه‌ها ارتباط مستقیمی در هوشمندسازی ندارد، اما در مجموع انتظار می‌رود برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها بیشتر باشد به دلیل اینکه در جهت انتقال تفکر هوشمندسازی شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور فعالیت بسیار ارزشمندی است و امیدوارم خروجی بسیار خوبی برای شهرهای کل کشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه در جهت هوشمندسازی خدمات شهری شهر گلپایگان اقدامات خوبی انجام شده است، ادامه داد: وجود بیماری کرونا معایب زیادی به همراه داشت، اما دستاورد خوب آن این بود که تمام همکاران حوزه مدیریت شهری در تفکر به حداقل رساندن میزان مراجعه‌های مردم به شهرداری بودند و این اتفاق با تنها هوشمندسازی پروسه‌های شهرداری میسر می‌شود و راه حل دیگری ندارد.

شهردار گلپایگان در خصوص برنامه هوشمندسازی با بهره‌مندی از سامانه «گلپایگان من»، اظهار کرد: شهرداری گلپایگان هم بر روی بحث اطلاع رسانی با برنامه بالاتری و بهره مندی «گلپایگان من» فعالیت‌ها را در حوزه هوشمند سازی شروع کرده تا عکس و تصاویر وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این سامانه شهروندان بر روی مباحث استعلام‌هایی که می‌خواهند از شهرداری بگیرند، مقدماتی برای آنها آماده شده است و اگر جواب استعلام‌ها گرفته شود، قطعاً در این زمینه هم تلاش می‌شود که حضور شهروندان به شهرداری به حداقل ممکن رسانده و رضایت مندی مردم را جلب شود.

سرعت ارائه خدمات شهری با بهره‌مندی از سامانه «گلپایگان من»

شکرزاده با تاکید بر اینکه در سامانه «گلپایگان من» به دلیل گستردگی سرعت ارائه خدمت به مردم در حوزه خدمات شهری چند برابر می‌شود، گفت: شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن اطلاعات را بخش مربوطه برای پیگیری انتقال دهند، چنانچه بخش مربوط به اطلاعات شهروند رسیدگی نکند موضوع به طور مستقیم به شهردار برای پیگیری ارجاع داده می‌شود و سامانه «گلپایگان من» از نظر سرعت ارائه خدمت ابزار بسیار مناسبی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مشکلات و موانعی وجود دارد و برای حل بسیاری از مسائل نیاز ضروری به حضور شهروند است، تلاش می‌شود در مواردی که بیشتر مربوط به حوزه شهرسازی و خدمات شهری شهرداری گلپایگان بوده و مراجعه‌های شهروندان به این حوزه‌ها بیشتر است با هوشمندسازی شهرداری میزان مراجعه‌های مردم به حداقل برسد.

وی در خصوص مشکلات ارتباط‌های بخشی‌نگری، اظهار کرد: یکی از معضلات شهر گلپایگان بخشی‌نگری تمام اداره‌ها و سازمان‌ها است و قرار بود شاهد اتفاق خوبی به عنوان درگاه خدمات الکترونیک GNAF «جی‌نف» سامانه باشیم که برخی از اطلاعات بین اداره‌های خدمت رسان مشترک است اگر در آینده در حوزه هوشمندسازی بتوان ادارات و سازمان‌های مختلف را به همدیگر لینک کرد هم موجب رضایت مندی شهروندان می‌شود.

شهردار گلپایگان خاطرنشان کرد: بی‌شک با این روند مراجعه‌ها و هزینه‌هایی که بر دوش بخش‌های مختلف گذاشته می‌شود، به حداقل می‌رسد، لذا بخشی‌نگری می‌تواند یکی از آفت‌های نبود توسعه شهرها باشد.

کد خبر 586243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.