تداوم پایداری جوی در اصفهان تا سه روز آینده

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: امروز هوای اصفهان در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار دارد، موقعیت جوی هوا از فردا تا روز جمعه هفدهم تیرماه مناسب‌تر خواهد شد اما با توجه به شرایط آلودگی، میزان کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس طی روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده برقراری جوی نسبتاً پایدار طی سه روز آینده بر استان اصفهان است. بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق استان صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز وزش باد شدید و خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا در در مناطق شمال‌شرقی، شرقی و مرکز استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه امروز هوای اصفهان در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار دارد، تصریح کرد: موقعیت جوی هوا از فردا تا روز جمعه هفدهم تیرماه مناسب‌تر خواهد شد اما با توجه به شرایط آلودگی، میزان کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس طی روزهای آینده خواهد بود.

وی با اشاره به دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان اصفهان، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه هوا در بامداد فردا به حداقل ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

علی‌عسگریان با اشاره به پیش‌بینی کاهش دمای هوا، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت آینده دمای هوا بین یک تا دو درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه غبار محلی در مناطق مرکزی و صنعتی اصفهان منجر به کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد، خاطرنشان کرد: خنک‌ترین نقطه استان بویین‌میاندشت با دمای ۱۴ درجه بالای صفر و گرم‌ترین نقطه شهر اصفهان با دمای ۳۷ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 586229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.