عصرانه خبری علم‌وفناوری ۱۴ تیر

در این بسته خبری درمورد اینکه گلکسی S22 اولترا پرفروش‌ترین گوشی جدید سامسونگ شد، تبلت اچ‌تی‌سی A101 معرفی شد و آی مک پرو جدید با تراشه M3 از راه می‌رسد، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

گلکسی S22 اولترا پرفروش‌ترین گوشی جدید سامسونگ شد

گلکسی اس ۲۲ اولترا نسبت به سایر گوشی‌های سری نوت سامسونگ فروش بیشتری داشته است.

در آن زمان، انتشار گوشی نوت هفت کمی از زخم‌های شرکت سامسونگ را التیام بخشید و پس از آن این شرکت با نسخه نوت هشت که بیش از ۱۰ میلیون دستگاه فروخت و قلم S Pen را احیا کرد، به کار خود ادامه داد. اما نوت‌های پایین‌تر و به ویژه سری گلکسی نوت ۲۰، تعداد کمتری فروش را ثبت کردند.

گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ، تا کنون نزدیک به ۱۱ میلیون دستگاه فروش داشته و بیش از هر گوشی نوت موجود به فروش رفته است.

اعداد فروش درخشان گلکسی اس ۲۲ اولترا با وجود قیمت اولیه ۱۱۹۹.۹۹ دلاری آن، که یکی از بالاترین قیمت‌ها در میان گوشی‌های پرچمدار است، به دست می‌آید.

مشخصات گوشی جدید ویوو Y77 5G افشا شد

مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه گوشی‌های Vivo Y77 5G به‌صورت غیررسمی به رسانه‌ها راه پیدا کرده است. ماه گذشته شایعاتی مبنی بر آماده شدن شرکت ویوو برای ارائه اولین سری Y77 منتشر شد. انتظار می‌رود این سری از دو گوشی هوشمند Vivo Y77 5G و Vivo Y77 Pro 5G تشکیل شود.

رسانه‌ها فاش کرده‌اند یکی از این دستگاه‌ها که احتمالاً مدل پرو باشد، دارای شارژ سریع ۸۰ واتی خواهد بود و تراشه دایمنسیتی ۸۱۰ را در خود جای خواهد داد.

از نظر طراحی ویوو Y77 5G بسیار شبیه به ویوو T1 Pro 5G خواهد بود. این مدل دارای لبه‌های صاف و سه لنز است که در دو برش بزرگ قرار گرفته‌اند. با توجه به مشخصات منتشر شده، Y77 5G با صفحه نمایش ۶.۵۸ اینچی فول اچ‌دی پلاس با نرخ به‌روز رسانی ۶۰ هرتز عرضه می‌شود.

لپ‌تاپ‌های Book Pro 2022 شیائومی – نمایشگر 4K OLED با Core i5 و RTX 2050

جدیدترین لپ‌تاپ‌های پرمیوم Book Pro 2022 شیائومی در دو نسخه ۱۶ و ۱۴ اینچی با نمایشگرهای OLED رونمایی شدند.

Xiaomi سری پرچمدار Book Pro خود را با پردازنده، گرافیک و حتی صفحه نمایش جدیدتر به روز رسانی کرد. سری ۲۰۲۲ از پردازنده Core i5 1240P از خانواده Alder Lake با چهار هسته قدرتمند و هشت هسته کم مصرف (در کل ۱۲ هسته) بهره می‌برد. این چیپ کم مصرف ۲۸ الی ۶۴ واتی برای نوت بوک‌های باریک و سبک مانند Book Pro شیائومی طراحی شده است.

پردازنده جدید مشخصاً از معماری بهبودیافته و هایبرید نسبت به سری Tiger Lake H35 استفاده می‌کند که در مدل‌های Book Pro 2021 استفاده شده بود. همچنین Book Pro 2022 جزئی از سری Intel EVO خواهد بود. هر دو نسخه ۱۴ و ۱۶ اینچی به ۱۶ گیگابایت حافظه 5LPDDR۵ و ۵۱۲ گیگابایت SSD PCIe Gen 4.0 مجهز می‌شوند. بدنه این مدل‌ها نیز از برش CNC استفاده کرده و تنها ۱۴.۹ میلی‌متر ضخامت دارد.

تبلت اچ‌تی‌سی A101 معرفی شد

این تبلت میان‌رده دارای ویژگی‌هایی کلیدی مانند نمایشگر ۱۰ اینچی، تراشه Unisoc، دوربین پشتی دوگانه و همچنین یک باتری بزرگ است.

تبلت اچ‌تی‌سی A101 به شکل رسمی در بازارهای آفریقای جنوبی و روسیه معرفی شد. این تبلت میان‌رده دارای ویژگی‌هایی کلیدی مانند نمایشگر ۱۰ اینچی، تراشه Unisoc، دوربین پشتی دوگانه و یک باتری بزرگ است.

گفتنی است تبلت ۱۰ اینچی جدید اچ‌تی‌سی دارای وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل است. این دستگاه در کنار برخورداری از بدنه فلزی، دارای پین است که در زمینه اتصال کیبورد خارجی کاربرد دارند.

بررسی گوشی هواوی Nova 9 SE

گوشی هواوی Nova 9 SE به عنوان جدیدترین خانواده سری میان رده Nova99 اخیراً وارد بازار ایران شده که با صرف نظر از برخی قابلیت‌های سری اصلی، قیمت مقرون به صرفه تری را به کاربران ارائه می‌دهد.

در اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی بود که شرکت هواوی گوشی میان‌رده جذاب Nova 9 را معرفی کرد، اما این سری هنوز عضو جدید دیگری در راه داشت که با قیمتی مقرون به صرفه‌تر، طیف گسترده‌تری از کاربران را هدف قرار می‌دهد. گوشی هواوی Nova 9 SE به عنوان جدیدترین عضو این خانواده در ماه‌های اول سال ۲۰۲۲ معرفی شد و اندکی بعد نیز به بازار ایران راه یافت. این گوشی اکنون در بازار گوشی‌های میان رده ایران به رقابت با تلفن‌های مشهوری همچون Galaxy A33 سامسونگ، پوکو X4 Pro و حتی شیائومی ۱۱ تی خواهد پرداخت اما آیا Nova 9 SE واقعاً قدرت لازم برای رقابت با این گوشی‌ها را دارد.

آی مک پرو جدید با تراشه M3 از راه می‌رسد

ظاهراً آی مک پرو اپل به تراشه M3 مجهز خواهد شد؛ اما نباید به این زودی‌ها منتظر معرفی این محصول باشید.

اپل همچنان در حال کار روی یک آی‌مک متفاوت است. این محصول که می‌تواند همان آی‌مک پرو باشد که ظاهراً کاربران حرفه‌ای‌تر را هدف قرار داده و قرار است نمایشگر بزرگ‌تر و تراشه قدرتمندتری داشته باشد. آی‌مک M3 معمولی هم احتمالاً در سال آینده میلادی به بازار می‌آید.

اپل مشغول کار روی حداقل دو آی‌مک جدید با تراشه‌های سری M3 است. اپل احتمالاً در سال ۲۰۲۳ یک آی‌مک ۲۴ اینچی با تراشه استاندارد M3 معرفی می‌کند و به کار روی مدل رده بالای آی‌مک ادامه می‌دهد.

کد خبر 586177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.