پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان یک تکلیف است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: مسئولان شهرستان لنجان باید تمام تلاش خود را در زمینه رفع موانع تولید، توجه به حوزه دانش‌بنیان‌ها و ریل‌گذاری به جای کاغذبازی به کار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی‌فشارکی در جمع سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مسئولان شهرستان لنجان اظهار کرد: یکی از جدی‌ترین مشکلات و چالش‌های پیش روی کشور اشتغال جوانان است، از این‌رو مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر با نامگذاری سال، فرصت‌ها، چالش‌ها، کمبودها و موانعی که پیش روی دولت و ملت قرار دارد را به مسئولان گوش زد کردند و نقشه راهی را برای برون‌رفت از این چالش‌ها ترسیم می‌کنند.

وی با بیان اینکه تولید و اشتغال به یکدیگر وابسته هستند و تا زمانی که تولید رونق پیدا نکند، قطعاً اشتغالی نیز شکل نمی‌گیرد، افزود: رهبر انقلاب روی مسائلی همچون اقتصاد مقاومتی، تقویت تولید ملی و روند آن، توجه به ظرفیت داخلی و حمایت از کالای با کیفیت ایرانی تاًکید داشته‌اند و برهمین اساس در یک دهه اخیر ضمن انتخاب نام‌های اقتصادی برای هرسال، به‌صراحت راه حل رفع مشکلات اقتصادی کشور را بهره‌برداری از ظرفیت‌های داخلی و تقویت تولید داخلی می‌دانند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: دوران جوانی مقطع بسیار حساس و سرنوشت‌سازی در زندگی هر فرد است و چنانچه این دوره با هدف‌گذاری برای آینده‌ای همراه باشد، قطعاً روزهای روشنی پیش روی جوان قرار می‌گیرد اما تغییر در الگوهای شغلی و اقتصادی سبب شده است نسل جوان امروز دغدغه مهمی چون اشتغال را مقابل خود احساس کند.

وی با بیان اینکه تولید و اشتغال دغدغه اصلی مسئولان این شهرستان است، گفت: استفاده از توان بومی هر منطقه می‌تواند در تولید، اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری تأثیر بسزایی داشته باشد و امروز شاهد آن هستیم جوانی دارای ایده با تولید مقره‌های برق که ظرفیت صادرات نیز دارد در مسیری گام برداشت که تعدادی از جوانان جویای کار را جذب کند.

محمدی اضافه کرد: کسانی که امروز در این مجموعه تولیدی مشغول فعالیت شده‌اند، افرادی هستند که تحت پوشش کمیته امداد بوده‌اند و استخدام این جوانان نشان از همت ایرانیان برای گشودن گره‌های زندگی افراد نیازمند جامعه دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارآفرینان موفق کشوری فعالیت خود را با کمبودها و زحمت بسیار زیاد شروع کرده‌اند، تاکید کرد: باید توجه داشت که پرداختن به چالش‌های پیش روی نیازمندان جامعه علاوه بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، از میان برداشتن بعضی نابرابری‌ها و بهبود سطح زندگی آنان را به همراه دارد و باید قدردان تلاش کارآفرینان و جوانان دارای ایده‌ای بود که در این مسیر حرکت می‌کنند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه مدیران باید جسارت و شهامت حل مسائل و چالش‌های پیش روی جوانان نخبه را داشته باشند، خاطرنشان کرد: نگاه دولت سیزدهم تغییر در فضای موجود و ایجاد تحول در حوزه کسب و کار است؛ چراکه تولید و ایجاد اشتغال کار بسیار دشواری است، از این‌رو مسئولان شهرستان لنجان نیز باید با حمایت خود و کاهش بروکراسی اداری مسیر حرکت تولیدکنندگان را هموار سازند تا با افزایش امید شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال باشیم.

وی با بیان اینکه بعضی قوانین دست و پاگیر، رمق تولیدکننده را گرفته است، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال تغییر قوانین دست و پاگیر در راستای تولید ملی، رشد اقتصادی و درآمد هستند و قطعاً تحقق این مهم اتفاقات بسیار خوبی را در روند حمایت از تولیدکنندگان رقم خواهد زد.

محمدی پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان را یک تکلیف دانست و یادآور شد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «تولید ملی اکسیر است» از این‌رو توجه به اقتصاد دانش‌بنیان از اهمیت دوچندانی برخوردار بوده که ثمره آن برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است بنابراین انتظار می‌رود مسئولان شهرستان لنجان تمام تلاش خود را در زمینه رفع موانع تولید، توجه به حوزه دانش‌بنیان‌ها و ریل‌گذاری به جای کاغذبازی به کار گیرند.

کد خبر 586167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.