۱۲۳ ایستگاه دوچرخه اشتراکی در مشهد فعال است

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر ۱۲۳ ایستگاه سامانه هوشمند دوچرخه اشتراکی در نقاط مختلف این کلان‌شهر فعال است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدجلال‌الدین حسینی‌واعظ اظهار کرد: یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوا، ایجاد نشاط، شادابی و تندرستی در شهروندان، استفاده از دوچرخه در سفرهای درون‌شهری، در محدوده‌های پرترافیک است، لذا توسعه شبکه و ایستگاه‌های سامانه هوشمند دوچرخه اشتراکی یکی از موضوعات مورد توجه دوره ششم مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۳ ایستگاه بایدو در نقاط مختلف شهر مشهد فعال است، افزود: از این تعداد ۱۱۵ ایستگاه به‌صورت شبانه‌روزی فعال است و هشت ایستگاه نیز از ساعت ۶ تا ۲۰ به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند و از این تعداد شش ایستگاه نیز در بوستان‌های ویژه بانوان فعال هستند.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد تصریح کرد: به صورت میانگین روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ سفر موفق نیم‌ساعته در سامانه دوچرخه‌های هوشمند "بایدو" ثبت می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه سامانه دوچرخه اشتراکی بایدو در معابر پادگان ارتش، تصریح کرد: در حال حاضر سه ایستگاه بایدو در معابر بازگشایی شده پادگان راه‌اندازی شده است و به مرور این تعداد اضافه خواهد شد.

حسینی‌واعظ در خصوص ارتباط و اعلام گزارش‌ها در سامانه بایدو، گفت: استفاده‌کنندگان از دوچرخه‌های اشتراکی در صورت مشاهده نقص یا بروز مشکل فنی در دوچرخه‌ها می‌توانند از طریق اپلیکیشن «شهرمن» و شماره تماس ۳۱۲۹۳۱۲۹ مراتب را به کارشناسان پشتیبانی اعلام کنند.

کد خبر 586156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.