گوشی‌های شیائومی با پردازنده اختصاصی وارد بازار می‌شود

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که شرکت شیائومی احتمالا تولید پردازنده اختصاصی موبایل را از سر می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیائومی به‌تازگی در یک شرکت چینی تازه تأسیس که قطعات نیمه هادی تولید می‌کند سرمایه‌گذاری کرده است؛ اقدام اخیر این شرکت ممکن است نشان‌دهنده تمایل آن به عرضه گوشی با پردازنده اختصاصی باشد، کاری که امروزه اپل و سامسونگ انجام می‌دهند.

شرکت شیائومی در سال ۲۰۱۷ پردازنده Surge S1 را معرفی کرد؛ این سیستم روی چیپ پردازنده‌ای مرکزی با هشت هسته Cortex-A53 و سرعت کلاک ۲.۲ گیگاهرتز داشت و از واحد گرافیکی Mali-T860، مودم 4G و فناوری VoLTE بهره‌مند بود. از سال ۲۰۱۷ تاکنون شاهد تولید مدل دیگری از SoC های سری Surge شیائومی نبوده‌ایم، شیائومی در سال ۲۰۲۱ پردازنده سیگنال تصویر Surge C1 را معرفی کرد.

تا به امروز شیائومی دومین شرکت گوشی‌ساز چینی، پس از هواوی، محسوب می‌شود که موفق به تولید SoC اختصاصی شده است. دیگر برندهای گوشی‌ساز چینی مانند اوپو و ویوو تراشه‌هایی مانند پردازنده سیگنال تصویر (IPS) ساخته‌اند، اما موفق به تولید سیستم روی چیپ نشده‌اند. هنوز مشخص نشده است پردازنده‌ای که در نتیجه سرمایه‌گذاری شیائومی تولید می‌شود، چه زمانی به گوشی‌های هوشمند راه پیدا می‌کند، اما احتمالاً به این زودی شاهد این اتفاق نخواهیم بود.

کد خبر 586097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.