کشف جسد یک زوج در باغ!

قتل خونین با ضربات چاقو به سر، رسوایی دو نفر از کارکنان شهرداری، قربانی شدن عروس و داماد و خواهر نوجوان عروس، ‌ کلاهبرداری میلیاردی به بهانه فروش عمده روغن موتور، کشف جسد زوج کرجی در باغ و کولرآبی جان نوجوان ۱۲ ساله را گرفت را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش ایمنا، سرهنگ محمود خلجی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، اظهار کرد: در اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ استان مبنی بر فوت جوانی ۲۲ ساله با ضربات چاقو، ساعتی بعد از انتقال به بیمارستان در تفرش بلافاصله گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان در بیمارستان حاضر شدند.

وی افزود: با حضور گروه گشت انتظامی و کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی و تشخیص هویت پلیس آگاهی در محل، بررسی‌ها در خصوص علت وقوع این قتل شروع شد.

محمود خلجی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، خاطرنشان کرد: در تکمیل بازجویی‌های کارآگاهان پلیس، سرانجام افراد مظنون در کمتر ۱۰ ساعت بعد از وقوع قتل دستگیر و در تحقیقات به قتل این مرد به علت اختلافات قبلی به وسیله وارد کردن ضربات چاقو به سر و بدن مقتول اعتراف کردند. در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و در حال سیر مراحل قانونی است.

رسوایی ۲ نفر از کارکنان شهرداری

سعید کریمی‌زاد دادستان عمومی و انقلاب شهر دهدشت ضمن تأیید خبر دستگیری کارکنان شهرداری این شهر، اظهار کرد: دو نفر از کارمندان شهرداری دهدشت به اتهامات جعل و ارتشاء دستگیر و روانه زندان شدند.

وی با بیان اینکه پرونده این دو نفر در حال بررسی است، افزود: به دلایل محرمانه بودن تحقیقات این پرونده، از ارائه سایر جزئیات و مشخصات متهمان خودداری می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهر دهدشت ضمن هشدار به افرادی که در فضای مجازی با حدس و گمان و اتهاماتی را به مسئولان و شهرداران قبل انتساب می‌دهند، خاطرنشان کرد: با افرادی که در فضای مجازی نسبت به شهرداران قبلی و سرپرست شهرداری اتهاماتی را منتسب می‌کنند طبق قانون به اشد مجازات با آنها برخورد می‌شود.

قربانی شدن عروس و داماد و خواهر نوجوان عروس

قربانیان عروس و دامادی جوان و خواهر نوجوان عروس بودند که اجساد آنها توسط مردم محلی و نیروهای هلال‌احمر از آب بیرون کشیده شد. این حادثه دردناک عصر جمعه در ساحل سلیم چاف در بندر کیاشهر رخ داد. آن روز اعضای خانواده‌ای از اهالی روستای تهام در حوالی آستانه اشرفیه برای تفریح به کنار ساحل رفته بودند که چهار نفر از آنها تصمیم گرفتند وارد دریا شوند.

داماد جوان خانواده به همراه همسرش و دو خواهر او وارد دریا شدند اما کمی که جلوتر رفتند ناگهان زیر پایشان خالی شد و در دریا غوطه‌ور شدند. این اتفاق در چشم بر هم زدنی رخ داد و شاهدان با دیدن این صحنه فریاد زنان درخواست کمک کردند. مردم محلی که در ساحل حضور داشتند ماجرا را به هلال‌احمر گزارش کردند و همزمان برای کمک به غرق‌شدگان وارد دریا شدند.

آنها در همان دقایق اولیه پیکر سه نفر را از آب بیرون کشیدند و به ساحل منتقل کردند اما نیمه‌کاره بودن پل فلزی سلیم چاف و وجود یک پل چوبی که تنها راه عبور آمبولانس اورژانس به محل حادثه بود باعث شد که نیروهای اورژانس با تأخیر به آنجا برسند. با این حال و با حضور نیروهای اورژانس، معلوم شد که تازه داماد و عروس جوان جانشان را از دست داده‌اند اما سومین نفر که خواهر بزرگ عروس بود، پس از تلاش فراوان امدادگران اورژانس احیا شد و به سرعت به بیمارستان انتقال یافت.

هنوز از سرنوشت چهارمین عضو خانواده که خواهر ۱۳ ساله عروس بود خبری نبود و در این شرایط امدادگران هلال‌احمر وارد عمل شدند و عملیات جست‌وجو در دریا آغاز شد. این عملیات تا نیمه شب شنبه ادامه داشت تا اینکه با تلاش امدادگران، جسد بی‌جان دختر نوجوان نیز پیدا و از دریا بیرون کشیده شد.

در جریان این حادثه سه عضو خانواده شامل داماد ۲۴ ساله، عروس ۲۰ ساله و خواهر ۱۳ ساله عروس جانشان را از دست دادند و چهارمین نفر که خواهر بزرگ عروس است در بیمارستان بستری است و تلاش برای نجات جان او ادامه دارد.

کلاهبرداری میلیاردی به بهانه فروش عمده روغن موتور

سرهنگ مهدی مهران‌فر فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان، اظهار کرد: در پی شکایت حضوری یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی، موضوع با جدیت در دستور کار مأموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود که شاکی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام به یک صفحه با عنوان فروش عمده روغن موتور آشنا شده و اقدام به پرداخت یک میلیارد ریال جهت خرید روغن موتور می‌کند و پس از گذشت دو ماه هیچ روغنی به وی تحویل داده نشده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان ادامه داد: در روند رسیدگی به این پرونده مشخص شد که فرد کلاهبردار که ساکن یکی از استان‌های مرکزی بود به بهانه فروش عمده و ارزان روغن موتور در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کند.

وی تصریح کرد: با بررسی اظهارات شاکی پرونده و همچنین انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و بعد از اخذ نیابت قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ مهران‌فر با اشاره به اینکه متهم در نهایت بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی در بستر فضای مجازی از شهروندان انتظار می‌رود قبل از خرید یا فروش هرگونه کالا از طریق سایت‌های اینترنتی به شکل عینی کالای مورد نظر را مشاهده و بعد از اطمینان از صحت ادعای افراد، اقدام به پرداخت وجه کنند.

کشف جسد زوج کرجی در باغ

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، اظهار کرد: اواخر سال ۱۴۰۰ خبر یک فقره مفقودی یک زوج سالخورده در منطقه رجایی‌شهر کرج از سوی فرزندانشان به پلیس آگاهی اعلام شد و بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه کارآگاهان حاکی از این بود که این زوج چند روز قبل از مفقود شدن خانه خود در منطقه رجایی‌شهر را به فروش رسانده و اقدام به خرید یک باغ در شهر هشتگرد و اجاره یک آپارتمان در منطقه کیانمهر کرده‌اند و مقداری از وجه حاصل از فروش خانه را در اختیار خود قرار داشت که این موضوع ظن مأموران برای انجام جنایت برای کسب این وجوه را تقویت کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به نبود هیچ‌گونه ردی از انجام وقوع قتل افراد، ادامه داد: به‌رغم این موضوع پس از چندی ماه تلاش شبانه‌روزی و به‌کارگیری اقدامات اطلاعاتی پلیسی، در نهایت مراودات مشکوک یک فرد تراشکار با این خانواده شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی نامبرده در یک عملیات غافلگیرانه در غرب استان تهران دستگیر و به پلیس آگاهی البرز منتقل شد.

وی تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی به‌رغم انکار اولیه متهم به انجام قتل این زوج با انگیزه کسب نقدینگی مقتولان با همدستی یکی از بستگان خود اعتراف کرد. همدست متهم در کوتاه‌ترین زمان ممکن دستگیر و اجساد هر دو مقتول که در باغ آنها در هشتگرد دفن شده بود، کشف شد.

نادربیگی با اشاره به تکمیل پرونده و ارسال آن به مراجع قضایی، خاطرنشان کرد: شهروندان از گفتن اسرار و دارایی‌های خود به افراد ناشناس که باعث ایجاد انگیزه برای انجام جنایات این چنین می‌شود، خودداری کنند.

کولرآبی جان نوجوان ۱۲ ساله را گرفت

حاج‌محمد حسنی، مدیر اورژانس ۱۱۵ راور، اظهار کرد: یک پسر ۱۲ ساله، هنگام کار روی کولر آبی بر اثر اتصال برق دچار برق‌گرفتگی شد. تلاش عوامل امدادی و فوریت‌های اورژانس برای بازگرداندن او به زندگی نتیجه‌ای نداشت و این نوجوان جان خود را از دست داد.

وی افزود: بارها توصیه شده است که برای تعمیر وسایل برقی از جمله کولر از کارشناسان و تعمیرکاران مجرب استفاده شود و در این‌گونه موارد خودسرانه عمل نکنند که تبعات آن برای خانواده‌ها نگران کننده و تلخ خواهد بود.

کد خبر 586012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.