بورس سبزپوش ماند

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد چهار هزار ۱۶۹ واحدی به سطح یک میلیون ۵۰۷ هزار ۱۵۶ واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن با رشد دو هزار ۲۸۶ واحدی در سطح ۴۲۰ هزار ۶۵۲ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجمع افزایش سرمایه فولاد مبارکه بیست‌وپنجم تیرماه خواهد بود. ارزش معاملات امروز هم روند کاهشی داشت و به سه هزار ۴۴۸ میلیارد تومان رسید. شستا، کگل، بفجر، مبین، کچاد، خودرو و ومعادن بیشترن تأثیر مثبت را بر روی شاخص کل داشتند. دماوند، فغدیر، بمپنا، بساما، شاوان، زاگرس و دی بیشترین تأثیر را بر روی شاخص فرابورس داشتند.

در گروه خودرویی خزامیا پرتقاضا بود، خودرو و خساپا نیز مثبت بودند. در گروه سرمایه‌گذاری وساپا، ورنا، وآذر، شفا، برکت، پترول و خبهمن مورد توجه بازار بودند. در گروه اهن و فولاد، نماد فولاد مبارکه متعادل و فسازان و فنفت پرتقاضا بودند. دارا یکم و پالایش هردو منفی بودند. گروه پالایش متعادل صعودی بودند، شسپا بیشترین رشد را به میزان دو درصد داشت. در گروه قند و شکر قثابت به صف خرید نشست. در گروه خدمات برق بمپنا و بکهنوج رشد پنج درصدی داشتند. فمراد افت پنج درصدی را تجربه کرد. ثفارس در گروه ساختمان به صف فروش نشست.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با رشد چهار هزار ۱۶۹ واحدی به سطح یک میلیون ۵۰۷ هزار ۱۵۶ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با رشد دو هزار ۲۸۶ واحدی در سطح ۴۲۰ هزار ۶۵۲ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۲۸

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۶۲

شاخص کل فرابورس هم امروز با رشد ۴۴ واحدی به سطح ۲۰ هزار ۲۴۰ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۶۹

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۶۹

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۳۴ هزار ۴۸۵ و یک میلیون ۲۰۶ هزار ۶۳۶ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب پنج میلیارد ۴۶۶ و پنج میلیارد ۷۷۷ برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. اعتماد

۲. کارا

۳. دی

۴. اخزا ۰۰۵

۵. قچار

بیشترین حجم معامله

۱. اعتماد

۲. کارا

۳. دی

۴. کرمان

۵. بکهنوج

بیشترین افزایش قیمت

۱. تاپکیش

۲. ثرود

۳. ولشرق

۴. وگسترح

۵. تملی ۷۰۵

بیشترین کاهش قیمت

۱. حریل

۲. سدبیر

۳. دسانکو

۴. ساروج

۵. فجهانح

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

بورس سبزپوش ماند

حمایت: محدوده یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد.

پیش بینی: به نظر می‌رسد که ساختار اصلاحی شاخص کل تمام شده است و انتظار شروع یک روند صعودی را باید داشته باشیم، تا زمانی که سطح یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد حفظ شود پیش بینی بهبود بازار را خواهیم داشت، احتمال حرکت شاخص تا سطح یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد وجود دارد.

مهم‌ترین‌های بازار

جزئیات مراحل واریزی صندوق توسعه ملی به بورس، پرداخت ادامه دارد

براساس آخرین آمار، از ۱۲ هزار میلیارد تومانی که صندوق توسعه ملی تعهد داشت تا به صندوق تثبیت بازار سرمایه پرداخت کند، ۵,۰۰۰ میلیارد تومان واریز و ۷,۰۰۰ میلیارد تومان باقی مانده است که البته فرایند واریزی تا اتمام تعهد صندوق توسعه ملی ادامه دارد.

مجمع رنیک

مجمع عمومی عادی سالیانه جنرال الکتریک با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد و مجمع مصوب کرد که به ازای هر سهم ۹۰۰ ریال سود توزیع شود.

به درخواست سهامداران، مجمع به شرکت تکلیف کرد که زمان توزیع سود سهامداران حقیقی را به ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ تغییر دهد. نماینده سازمان تکلیف کرد که شرکت در راستای تغییر زمان سود، روال قانونی را طی کند و از طریق رسانه‌های جمعی و کدال اطلاع‌رسانی کند. شرکت پذیرفت که روال قانونی در این خصوص را هم طی و اطلاع‌رسانی کند.

اهم نکاتی که در این مجمع عنوان شد:

در یک ۱.۵ گذشته تراز بنیاد مستضعفان از بازار منفی بوده است، اما یک سهم هم نفروختیم و همچنان حمایت می‌کنیم.

علت اینکه چرا قیمت سهم، همراه با رشد شاخص رشد نکرده است را نمی‌دانیم و استناد به این مساله که سهم با شاخص رشد نکرده پس ارزنده نیست، درست نیست.

از مهرماه ۹۹ برای بازارگردانی منابع نقدی صرف کردیم و سهم خریدیم و تمام منابع نقد تبدیل به سهم شد. بیش از هزار میلیارد تومان صرف شده است.

تسعیر ارزی مطابق با استاندارد حسابداری بوده است. ۲,۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

دارایی دلاری که در امارات است، براساس استانداردهای حسابرسی، قابلیت تبدیل به سود یا سرمایه را ندارد. این مبلغ صرف هزینه‌ها در امارات می‌شود و نتایج آن نهایتاً درصورت‌های مالی و سود شرکت اعمال می‌شود.

املاکی که بابت تسویه از کارفرما گرفته‌ایم جز موجودی ماست و در مزایده به فروش گذاشتیم و پرداخت‌های خود را انجام دادیم. این املاک جز دارایی‌ها نیستند. بخشی از املاک هنوز فروخته نشده‌اند و به سود خوبی هم رسیده‌اند. هیچ ملکی از سرمایه شرکت، فروخته نشده است.

درخصوص تجدید ارزیابی هم این عملکرد مالی برای شرکت‌های زیان‌ده است ما سود داریم و نیازی به این مسئله نیست.

براساس استانداردهای جدید، بررسی می‌کنیم و دارایی‌های که امکان انتقال به سرمایه یا توزیع سود را داشته باشند، مشخص خواهیم کرد.

۱۵ درصد از سهام شرکت کل شرکت در بورس عرضه شده که ۱۰ درصد آن با قیمت ۷۹۰ در عرضه اولیه انجام شده است. پنج درصد از سهام در طول سه سال گذشته از سال ۹۹ صورت گرفته است.

وظیفه صندوق بازارگردان حمایت از سهم است، وظیفه بالا بردن سهم را ندارد. سازمان به صورت آنلاین و لحظه‌ای صندوق را پایش می‌کند، اگر تخلفی صورت بگیرد، متوجه می‌شود.

پایا سامان پارس و بنیاد مستضعفان برای حمایت از شرکت و جلوگیری از خروج یکباره نقدینگی از شرکت، سودهای خود را به صورت اقساط و بعد از پرداخت سود سهامداران حقیقی دریافت کرده‌اند.

برای رفع ابهامات سهامداران حقیقی مبنی بر روند حسابرسی سه هزار میلیارد تومان دارایی ارزی، مجمع پیشنهاد کرد که در جلسه‌ای با نماینده سهامدار حقیقی این مسئله بررسی و رفع ابهام شود.

افزایش سرمایه فولاد

فولاد با عنایت به مجوز افزایش سرمایه با شماره مجوز DPM-IOP-۰۱A-۰۳۶ مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۸ از کلیه سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی دعوت می‌شود تا در جلسه مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ۱۰:۰۰ روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۵ در استان اصفهان، شهر اصفهان به آدرس اصفهان، سپاهان شهر، بلوار غدیر، بلوار قائم جنوبی، جنب دانشگاه شهید اشرفی اصفهانی، سالن اجتماعات ساختمان نگین نقش جهان برگزار می‌گردد.

تحلیل بازار جهانی پلی اتیلن

بازار پلی اتیلن (PE) چین در هفته گذشته ضعیف و حجم معاملات همچنان پایین بود. در هند، نیز معاملات محدودی انجام شد و بسیاری از خریداران فقط بر اساس حداقل نیاز خرید می‌کردند. اولین بارندگی‌های شدید فصل باران‌های موسمی نیز به کاهش سرعت فعالیت بازار کمک کرده است.

بازار پلی اتیلن ترکیه هفته آرامی را سپری کرد. تقاضا همچنان پایین است در حالی که عرضه در سطح خوبی انجام می‌شود. تورم بالا، نرخ ارز ضعیف و محدودیت در اعطای وام در برخی بانک‌ها باعث ایجاد مشکلات مداوم برای خریداران ترکیه شده است.

تحلیل وضعیت جهانی روغن پایه

قیمت روغن پایه گروه یک فوب ایران در هفته گذشته با رشد ۶۰ دلاری به ۱۱۳۰ دلار در هر تن رسید. کمبودها در گرید سبک این محصول دلیلی بر رشد تقاضا در روغن پایه گروه یک ایران و به دنبال آن رشد قیمت این محصول شد. انتظار می‌رود سطح تولید در میان تولید کنندگان عمده خاورمیانه تا حد زیادی در سه ماه آینده ثابت بماند. همچنین قیمت‌های روغن خام خاورمیانه تحت تأثیر هزینه تولید (افزایش اندک قیمت نفت) تقریباً ثابت مانده است.شنیده‌ها حاکی از آن است تقاضای چین برای روغن گروه دو کاهش یافته است که همین امر موجب افزایش عرضه در این گروه شده است.

اوره

پس از جهش قیمت‌ها در هفته قبل، این هفته بازار اوره هفته آرامی را سپری کرد.

در ایران بسته به تولید کننده و مقصد، قیمت‌ها محدوده وسیعی را در بر گرفت، که کمترین آن ۴۶۰ دلار بر تن فوب برای ترکیه بود. لردگان مناقصه‌ای را در ۲۹ ژوئن برای فروش ۴۰۰۰۰ تن اوره دانه‌ای برای محموله جولای بست، که بالاترین پیشنهاد در حدود ۴۶۶ دلار در هر تن فوب شنیده شد. پردیس، شیراز و کرمانشاه قیمت اوره گرانول را در ۲۶ ژوئن ۵۰۰ دلار در هر تن فوب تعیین کردند، که قیمت در اواخر هفته به ۵۱۵ دلار در هر تن فوب افزایش یافت. در مصر تولیدکنندگان اوره گرانول را با قیمت ۷۶۰-۷۷۵ دلار در هر تن فوب برای حمل و نقل جولای عرضه کردند، اما علاقه خرید محدود بود و قیمت مدنظر خریداران در حدود ۷۳۵ دلار بود. در برزیل قیمت اوره گرانول در این هفته با شیب کمی به تقویت خود ادامه داد. معاملات اوره مناطق مختلف و روسیه بین ۶۴۰ تا ۶۶۰ دلار در هر تن CFR و اوره ایران بین ۶۰۵ تا ۶۳۰ دلار در هر تن CFR انجام شد.

نگاهی به بازار جهانی زغال سنگ

زغال‌سنگ یک هفته نزولی دیگر را پشت سر گذاشت. در هفته‌ای که گذشت زغال‌سنگ کاهش ۵۳ دلاری را پشت سر گذاشت و عدد ۲۸۵ دلار را ثبت نمود. رکود اقتصاد جهانی و انتظارات تورمی بازار کامودیتیها ازجمله زغال‌سنگ را تحت تأثیر قرار داده و تقاضا را کاهش داده است. ضعف تقاضا ناشی از عقب نشینی خریداران به قیمت‌ها فشار وارد کرده و جو کلی بازار را نزولی کرده است. بازار پایین دست این محصول یعنی فلزات هم به لحاظ بنیادی ضعیف شده که فشار مضاعف بر قیمت‌ها وارد کرده است. در بازار آتی نیز معاملات پر رنگ نبوده و قیمت‌های پیشنهادی کاهش داشتند که انتظار کاهش بیشتر قیمت را نشان می‌دهد.

تحلیل بازار جهانی پلی پروپیلن

قیمت‌ها در بازارهای پلی‌پروپیلن چین و آسیای جنوب شرقی در هفته پیش نیز نزولی بود و قیمت PP چین در اواخر هفته گذشته به پایین‌ترین حد در ۱۹ ماه گذشته رسید. نگرانی از رکود همچنان ادامه دارد زیرا افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده همچنان بر اعتماد سرمایه گذاران اثر منفی دارد. قیمت پلی پروپیلن ترکیه نیز در این هفته نزولی بود. تقاضای پایین موجب افت ۱۲۰ یورویی در هفته شد. فروش از سوی ایران به دلیل ادامه مالیات صادراتی بر PP،همچنان محدود است و فروشندگان ترجیح می‌دهند محصول خود را در داخل به فروش برسانند.

نقشه بازار

بورس سبزپوش ماند

کد خبر 585985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.