اقدامات فراوان شهرداری برای رونق گردشگری چهارباغ

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک اصفهان گفت: بازیابی چهره سنتی چهارباغ تقریباً ناممکن است، با توجه به اقداماتی که شهرداری برای این محل انجام داده است، درخواست داریم مجوز بازسازی پاساژها و مغازه‌های قدیمی و فرسوده این خیابان صادر شود.

ابراهیم خطابخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شرایط دریافت مجوز واحدهای صنفی پوشاک در چهارباغ مانند دیگر مناطق است، ازلحاظ پرداخت مالیات هم مانند دیگر مناطق امتیازی خاص شامل آن‌ها نمی‌شود.

وی افزود: به دلیل رفت‌وآمد زیاد و اینکه مغازه‌های این خیابان در نقطه دید همگانی قرار دارد بازرسی‌های مکرر توسط اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و اماکن انجام می‌گیرد و با واحدهای فاقد پروانه و مجوز هم برخوردهای لازم می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک اصفهان در سال‌های اخیر شهرداری اقدامات زیادی برای رونق گردشگری این خیابان انجام داده است. به‌عنوان‌مثال پیاده‌راه کردن چهارباغ عاملی جهت رجوع گردشگران بیشتر به این خیابان و همچنین استفاده تفریحی مردم از آن شده است ولی در برابر، بهتر است برای رونق کسب‌وکارهای این محل هم کاری انجام شود.

خطابخش در رابطه با راهکارهای بهبود شرایط اقتصادی چهارباغ خاطرنشان کرد: بازیابی چهره سنتی و قدیمی چهارباغ تقریباً ناممکن است، با توجه به اقداماتی که شهرداری برای این محل انجام داده است درخواست داریم مجوز بازسازی پاساژها و مغازه‌های قدیمی و فرسوده این خیابان صادر شود تا هم چهره‌ای زیباتر پیدا کند و کمکی هم به کسبه این محل می‌شود.

وی اظهار کرد: مساحتی که یک فرد به‌طور پیاده در این خیابان طی می‌کند باوجود فروشگاه‌ها و مغازه‌های بازسازی‌شده و کف سازی انجام شده بسیار جذاب‌تر جلوه خواهد کرد و اینگونه بقیه اقدامات شهرداری هم زیر سوال نمی‌رود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک اصفهان با اشاره به بی‌رونقی و رکود واحدهای صنفی پوشاک در چهارباغ عباسی اصفهان گفت: بیشتر مغازه‌های این خیابان متعلق به فروش اقلام خوراکی شده است.

کد خبر 585970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.