سند پیشگیری و آمادگی بحران شهرداری قم اجرایی می‌شود

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با بیان اینکه سند پیشگیری و آمادگی بحران شهرداری این کلان‌شهر اجرایی می‌شود، گفت: پس از ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران در سال ۹۸، برنامه‌های اجرایی و آئین‌نامه‌های ذیل آن دی‌ماه سال گذشته به تمام دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، مهدی برزویی اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ وظیفه برای شهرداری‌ها در چارچوب قانون مدیریت بحران کشور و برنامه‌های اجرایی تعیین شد.

وی با اشاره به وجود قانون مدیریت بحران، افزود: پس از ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران در سال ۹۸، برنامه‌های اجرایی و آئین‌نامه‌های ذیل آن در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ به همه دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شد. که تاکنون علاوه بر قانون، برنامه ملی کاهش خطر حوادث و سوانح، برنامه ملی آمادگی و پاسخ، آئین‌نامه بند «س» ماده ۱۴ قانون مرتبط با مواد خطرناک، آئین‌نامه ماشین‌آلات و آئین‌نامه آموزشی حوزه مدیریت بحران ابلاغ شده است.

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با بیان اینکه در این چارچوب وظایف و نقش هر دستگاه مشخص شده است، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی برای هر وظیفه نقش مسئول، همکار یا پشتیبان دارند که در مجموع موارد قانونی را اجرایی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه برای انجام یک کار کارشناسی توسط گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم، بیش از ۱۵۰ وظیفه تعیین شده مرتبط با شهرداری‌ها استخراج و دسته‌بندی شده است، تصریح کرد: پس از ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران در سال ۹۸، برنامه‌های اجرایی و آئین‌نامه‌های ذیل آن در دی‌ماه سال گذشته به تمام دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شد.

کد خبر 585926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.