فرهنگ‌سازی در موضوع حجاب و عفاف با تکیه بر مبانی دینی

یک فعال فرهنگی و مذهبی گفت: ترویج حجاب اسلامی، زمینه‌ساز و تثبیت‌کننده امنیت اجتماعی و روانی جامعه امروز است.

مجتبی فتحی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همزمان با روز عفاف و حجاب در خانه‌هایی که در آن روضه برگزار می‌شود به دختران محجبه حاضر در جلسه هدایایی اهدا خواهیم کرد.

وی افزود: این اقدام در راستای گرامیداشت روز حجاب و عفاف و سالروز قیام مردم در مسجد گوهرشاد، علیه کشف حجاب طراحی شده است.

این فعال فرهنگی و مذهبی تصریح کرد: عفاف، حجاب و پوشش اسلامی به عنوان سرمایه‌های اصلی اجتماعی یک جامعه مطرح هستند و ترویج این فرهنگ، زمینه‌ساز و تثبیت‌کننده امنیت اجتماعی و روانی است.

مسئول روابط عمومی مؤسسه ثاقب اظهار کرد: فرهنگ‌سازی کارکردی در موضوع حجاب و عفاف باید با تکیه بر مبانی دینی و اعتقادی و با به‌کارگیری روش‌های به‌روز تربیتی صورت پذیرد.

فتحی‌پور با بیان اینکه مجموعه ثاقب برنامه‌های دیگری نیز در موضوع حجاب طرحی کرده است، ادامه داد: دستورالعمل سخنرانی و مباحثه در روضه‌های خانگی نیز در همین رابطه اجرایی خواهد شد.

وی یکی از مهمترین چالش‌های روز در جامعه کنونی را فاصله بین نسلی برشمرد و گفت: طرح موضوع و پاسخ به شبهات یکی از راهکارهای خوب کم کردن همین فاصله است که به شکل مشاوره در مؤسسه ثاقب دنبال می‌شود.

مسئول روابط عمومی موسسه ثاقب اصفهان تصریح کرد: بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با هدف اطلاع‌رسانی و اقدامات تبلیغی، آموزشی و تربیتی، فرهنگی، اخلاقی و ارشادی به‌عنوان راهکاری عملی به منظور ترویج عفاف و حجاب در جامعه است که بخشی از آن در برنامه‌های مؤسسه ثاقب دنبال خواهد شد.

این فعال مذهبی در ادامه با اشاره به برنامه‌های ماه محرم این مجموعه افزود: امسال چند برنامه از جمله اعزام روحانیون به سازمان‌ها و ادارات مختلف به منظور سخنرانی و برپایی مراسم مذهبی را در دستور کار داریم.

وی از دیگر برنامه‌های مهم دیگر مجموعه در ماه محرم امسال را برگزاری روضه‌های خانگی در منزل زندانیان جرایم غیرعمد دانست و گفت: برای اجرای این طرح در حال رایزنی با اداره امور زندان‌ها هستیم، ضمن اینکه مسئولان شهرداری هم از این ایده استقبال کردند و قول همکاری و حمایت دادند.

فتحی‌پور افزود: از دو جهت برگزاری جلسات روضه خانگی در منزل این زندانی‌ها قابل توجه است. اول اینکه بسیاری از این خانواده‌ها در حال ازهم‌گسیختگی و فروپاشی هستند و امیدواریم به برکت برگزاری این روضه‌ها شاهد استحکام زندگی این عزیزان باشیم. نکته دوم اینکه روحانیونی که سراغ چنین خانوارهایی می‌روند، مشاوره‌هایی به این خانواده‌ها به‌ویژه فرزندان زندانیان ارائه کنند.

وی درباره نحوه جذب وعاظ و طلاب در این مؤسسه خاطرنشان کرد: درخواست‌ها هم به صورت فیزیکی هم به صورت مجاری پذیرش می‌شود، سپس از حوزه‌های علمیه تاییدیه گرفته می‌شود و بعد از انجام این مراحل، آزمونی از داوطلبان گرفته خواهد تا در نهایت پذیرفته‌شدگان وارد مرحله اعزام به روضه‌های خانگی شوند.

مسئول روابط عمومی مؤسسه ثاقب افزود: افرادی که تمایل به برگزاری روضه خانگی دارند به سایت مجموعه به نشانی www.msagheb.ir مراجعه و درخواست‌های خود را ثبت کنند. هم‌اکنون طرح ثاقب در ۹ استان کشور فعال شده است و هفته آینده چهار استان دیگر نیز تحت پوشش فعالیت‌های این مؤسسه قرار خواهند گرفت.

کد خبر 585908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.