سامانه AVL با رفع مشکلات در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به‌رغم آماده بودن سامانه AVL، اما با توجه به تاکید شهردار، پس از رفع تمام مشکلات، این سامانه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. این سامانه در حال حاضر به‌صورت آزمایشی فعال است و به مرور زمان تجاری‌سازی خواهد شد.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ابعاد مختلف تابلوهای نمایشگر (VMS) موجود در بزرگراه‌های شهر اصفهان در حال بررسی است که بخشی از بررسی‌ها در اختیار مدیریت شهری نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهر اداره‌های تصمیم‌گیری مختلفی دارد، دیگر نهادها نیز باید موارد را از ابعاد مختلف بررسی کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امیدواریم هرچه سریع‌تر تابلوهای VMS در مدار خدمت‌رسانی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این تابلوها با فعال شدن می‌تواند در مدیریت و کنترل هوشمند ترافیک راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فعال‌سازی تابلوهای VMS در حیطه مدیریت شهری نیست، لذا نمی‌توانم قولی در خصوص زمان فعال‌سازی آن‌ها بدهم و دیگر مسئولان باید زمان آن را مشخص کنند.

نباتی‌نژاد اضافه کرد: ارائه اطلاعات حمل‌ونقل عمومی به‌صورت هوشمند به شهروندان برای داشتن قدرت انتخاب و مدیریت حمل‌ونقل عمومی، یکی از مزایای سامانه AVL است که این سامانه در حال حاضر به‌صورت آزمایشی فعال است و به مرور زمان تجاری‌سازی می‌شود و تسری می‌یابد تا شهروندان به‌صورت هوشمند از اتوبوس استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اتصال سامانه AVL به سامانه مترو می‌تواند خدمت جدیدی برای شهروندان باشد، تاکید کرد: اتصال این سامانه به سامانه‌های دیگر همچون پارکینگ می‌تواند کاربردی داشته باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: سامانه یکپارچه اطلاعات حمل‌ونقل و ترافیک (سیاح) به صورت کلان در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در حال تکمیل است که با بهره‌برداری از آن بسیاری از آرزوهای مدیریت شهری در این حوزه محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: به‌رغم آماده بودن سامانه AVL، اما با توجه به تاکید شهردار، پس از رفع تمام مشکلات، این سامانه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت که در حال حاضر روی یک نرم‌افزار کاربردی به نام نصف‌جهان قرار گرفته است و در ادامه روی بستر (MY ISFAHAN) اصفهان من قرار خواهد گرفت.

کد خبر 585898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.