تصویب نرخ کرایه سرویس مدارس

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان لوایح پیشنهادی و مصوبات چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در نشست خبری بعد از جلسه علنی امروز _یکشنبه دوازدهم تیرماه_ شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در ابتدای جلسه امروز تذکراتی درباره وضعیت آب آشامیدنی در برخی از محلات شهر اصفهان مطرح شد؛ شورای اسلامی شهر موکدا این موضوع را از دستگاه‌های مسئول به ویژه وزارت نیرو و زیرمجموعه‌های آن در شهر و استان اصفهان مطالبه می‌کند.

وی ادامه داد: امیدوارم توزیع عادلانه آب هر چه زودتر انجام تا مسائل و تنش‌های حوزه آبی اصفهان رفع شود و شاهد روزهای تلخ در اصفهان نباشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اگر کمبود آب وجود دارد باید آب برای همه به یک میزان به صورت عادلانه توزیع شود، تصریح کرد: همه شهرها باید بتوانند به اندازه برابر از این خدمات ارزشمند استفاده کنند.

وی با اشاره به فهرست پیشنهادی کرایه سرویس مدارس، خاطرنشان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۱ به دلیل حضوری شدن مدارس با مشکلات ترافیکی روبه‌رو شدیم، زیرا هماهنگی لازم بین سرویس مدارس و دستگاه‌های متولی وجود نداشت از سویی مردم نیز تمایلی به استفاده از این ظرفیت را نداشتند.

صالحی اظهار کرد: در این راستا کارگروه ماده ۱۸ متشکل از نماینده انجمن‌های اولیا و مربیان، آموزش و پرورش و سازمان تاکسیرانی شهرداری شکل گرفت و مصوبه‌ای با ابلاغ فرمانداری به شورای اسلامی شهر رسید و در این راستا فهرست پیشنهادی با تعدیل‌هایی امروز به تصویب رسید تا شاهد بهبود ترافیک شهر باشیم، همچنین با ساماندهی شرایط استفاده از سرویس مدارس بار کمتری به خانواده دانش‌آموزان منتقل شود.

وی تاکید کرد: تعرفه امسال با تغییر نرخ و نحوه محاسبه در قالب یک جدول به تصویب رسید که بعد از طی مراحل قانونی اجرایی می‌شود؛ بر این اساس سرفاصله‌ها از حدود ۳۳۰ هزار تومان تا بالغ بر ۶۹۰ هزار تومان بر اساس کیلومتر از سه تا ۱۵ کیلومتر در نظر گرفته شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: هزینه‌ای نیز برای کیلومترهای بالاتر در نظر گرفته شده است که جدول آن بعد از طی مراحل قانونی در سامانه مصوبات شورای اسلامی شهر قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع افزایش نرخ بخشی از پارکینگ‌های طبقاتی و غیرطبقاتی که شهرداری متولی آن است، نیز در جلسه امروز مطرح شد.

صالحی با بیان اینکه نرخ پارکینگ‌ها با هماهنگی اتحادیه فروشندگان خودرو تعیین شده است، گفت: در واقع یک نرخ معمول بین پارکینگ‌های بخش خصوصی و پارکینگ‌های در اختیار شهرداری اصفهان پس از سه سال که به دلیل کرونا تغییر نکرده است، در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: این افزایش و تغییر نرخ برای استفاده از پارکینگ‌های مجموعه شهرداری برای بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در ادامه جلسه امروز طرح پیشنهاد تعمیر و نوسازی ابنیه بنا بر ضرورت نیز مطرح شد، تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های ساخت و ساز در شرایط فعلی و از افزایش سن بناها در شهر اصفهان به ویژه در یک سری از بافت‌های خاص، اولویت شورای اسلامی شهر این است که هزینه‌های این بازسازی غیراساسی را به حداقل برساند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا پس از بررسی مقرر شد به منظور رعایت صرفه و صلاح شهروندان، شهرداری اصفهان ظرف مدت دو هفته لایحه‌ای پیشنهاد کند تا شاهد رونق در حوزه بازسازی و نوسازی ابنیه و ساختمان‌ها باشیم.

صالحی تصریح کرد: لایحه نامگذاری ۱۱ کوچه و هفت بن‌بست نیز در جلسه امروز مطرح شد که با اعمال تغییراتی به تصویب رسید.‌

کد خبر 585786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.