نقش آموزش در کاهش تولید زباله و تفکیک پسماند از مبدا

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان از لزوم آموزش شهروندان با هدف کاهش تولید زباله و تفکیک پسماند از مبدا در سنین پایه خبر داد.

مجتبی اعوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به لزوم آموزش کاهش تولید زباله و تفکیک پسماند از مبدا در سنین پایه، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر تولیدکنندگان پسماند در سراسر دنیا شهروندان هستند، ضرورت فرهنگ‌سازی و آموزش‌های شهروندی به جهت کاهش تولید زباله و تفکیک آن از مبدا اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری در راستای تحقق اهداف خود، اقداماتی نظیر نشر موشن‌گرافی و ویدئوهای آموزشی، چاپ تراکت‌های فرهنگ‌سازی، چاپ بنر و نصب در سطح شهر و از همه مهم‌تر آموزش چهره به چهره به کودکان در دوره پیش‌دبستانی با تاکید بر اهمیت بهینه‌سازی، تفکیک زباله و بازیافت در قالب نمایش‌های عروسکی را در دستور کار دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: چنان‌چه آموزش کودکان و آینده‌سازان این مرز و بوم به خوبی انجام شود، راندمان عملکرد سازمان بهبود خواهد یافت و شهر پاک‌تر و ایمن‌تر و محیطزیست مناسب‌تری برای همه موجودات زنده شهر فراهم می‌شود.

اعوانی با اشاره به نقش سامانه سیوا (SIVA) به عنوان سامانه جامع هوشمند جمع‌آوری و فروش پسماند خشک از مبدا در سهیم شدن شهروندان و بهبود وضعیت محیط‌زیست و محیط زندگی، تصریح کرد: ارتقای فرهنگ جداسازی و تفکیک پسماند خشک از تر در مبدا و جلب رضایت شهروندان از اهداف این سامانه است. شهروندان می‌توانند با استفاده از سامانه سیوا علاوه بر حفظ محیط‌زیست پیرامون خود از شارژ کارت شهروندی و هدایای نقدی و غیرنقدی بهره‌مند شوند.

وی گفت: سفیران سیوا آماده هستند با استفاده از لجستیک کارآمد به ساده‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن، اقدام به جمع‌آوری اصولی پسماند خشک شهروندان کنند.

کد خبر 585707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.